جاده ها لغزنده هستند؛ رانندگان احتیاط کنند

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به شروع بارش باران و برف در برخی محورهای استان و لغزنده شدن معابر، لازم است رانندگان هنگام تردد ملاحظات ایمنی را رعایت کرده و با تجهیزات کافی اقدام به مسافرت کنند.

عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: جاده لغزنده موجب کاهش اصطکاک لاستیک خودرو و پایین آمدن میدان دید خواهد شد و اگر رانندگان نسبت به این عوامل بی اهمیت باشند، نتیجه آن وقوع سوانح رانندگی خواهد بود.

وی افزود: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاکن، چراغ‌ها، لاستیک‌ها و ترمزهای وسیله نقلیه اطمینان حاصل نمایند و تجهیزات زمستانی و لباس گرم و مقداری مواد غذایی خشک و سبک همراه داشته باشند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: رانندگان قبل از شروع حرکت لازم است از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها مطلع شده و در طول سفر از مسیرهای شناخته شده تردد و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و کوه‌ها و مکان‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، خودداری کنند.

وی ادامه داد: توجه شود که ورود ناگهانی و سریع به آب گرفتگی‌های روی جاده می‌تواند باعث برهم خوردن تعادل وسیله نقلیه شود، به همین دلیل با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو از قرار گرفتن در این شرایط پیش‌گیری به عمل آید.

زارع یادآور شد: در این شرایط برای جلوگیری از سر خوردن باید به آرامی حرکت کرد و از تغییر مسیر ناگهانی خودداری و قبل از رسیدن به پیچ‌ها به تدریج سرعت را کاهش داد.

وی در خاتمه گفت: لازم رانندگان در جاده‌های لغزنده ضمن استفاده از سرعت مطمئنه، فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی خود را حفظ و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

کد خبر 723467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.