کردستان مستعد تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت است

استاندار کردستان، توریسم درمانی را راهبردی مناسب برای درآمدزایی و فرصتی برای اشتغالزایی در استان عنوان کرد و گفت: استان کردستان مستعد تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _شنبه هفتم بهمن_ در دیدار با اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری و جمعی از پرستاران شهرستان‌های سنندج و مریوان، اظهار کرد: پرستاران با دل و جان در خدمت مردم و بیماران هستند و در بحران اپیدمی کرونا نیز بر همه مشخص شد که تلاش این قشر تا چه حد در تأمین سلامت مردم مفید و حیاتی است.

وی پرستاران را به عنوان فرشتگان خدمت به مردم، از نجیب‌ترین و فرهیخته‌ترین اقشار در عرصه خدمات رسانی دانست و افزود: مجموعه کادر بهداشت و درمان در عرصه مقابله با بیماری کرونا فراتر از وظیفه برای سلامت مردم تلاش و ایثار کردند و این فداکاری، از جان گذشتگی و صبر آنان برای همیشه در تاریخ ماندگار و فراموش نشدنی است‌.

استاندار کردستان کارنامه ایثارگری و جانفشانی مدافعان سلامت به‌ویژه پرستاران را درخشان توصیف کرد و گفت: تحقق مطالبات جامعه پرستاران و اجرای عدالت در نظام سلامت مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار دارد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مطالبات به‌حق پرستاران پیگیری می‌شود، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بر اساس توان و حیطه کاری بر مبنای قانون و عدالت، شرایط مطلوب برای این قشر و ارتقای وضعیت آنان در ابعاد مختلف در راستای توسعه نظام سلامت، فراهم شود.

وی در این جلسه توریسم درمانی را راهبردی مناسب برای درآمدزایی و فرصتی برای اشتغالزایی در کردستان عنوان کرد و ادامه داد: توریسم درمانی ظرفیتی نهفته و محور توسعه است و با رفع موانع موجود می‌تواند برای دانشگاه علوم پزشکی آورده عظیمی به همراه داشته باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه پرستاران نماد مراقبت، تسکین آلام و ستون فقرات نظام سلامت هستند؛ پیگیری مطالبات این قشر را از اولویت‌های خود دانست و گفت: با جدیت پیگیر خواسته‌های به‌حق پرستاران خواهد بود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه برای حل این مشکلات نیازمند طراحی وضع مطلوبی هستیم که مسیر گذار از وضع موجود را هموار کند، افزود: باید در راستای رفع مشکلات، نیازها و تقویت کادر درمانی چاره‌اندیشی شود و همه ارکان دولت موظفند حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

به گزارش ایمنا، اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری و جمعی از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی، در این جلسه ضمن تشریح فعالیت‌های کادر پرستاری، در خصوص مسائل معیشتی، کارانه، مسکن، عدم پرداخت معوقات، تبعیض در پرداخت‌ها، تعیین تکلیف و تغییر وضعیت نیروهای شرکتی مطالبات و درخواست‌های خود را مطرح کردند و خواستار حمایت استاندار کردستان شدند.

کد خبر 723441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.