شورای گفت‌وگوی کرمان رتبه اول کشوری را کسب کرد

بر اساس گزارش عملکرد شش ماهه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی توسط وزارت کشور، استان کرمان رتبه اول را بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، نودوچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مهم‌ترین مشکلات حوزه اصناف برگزار شد.

در این جلسه با اعلام اینکه شورای گفت‌وگوی کرمان رتبه اول را در کشور کسب کرده است، اعلام شد: بر اساس جمع‌بندی گزارش عملکرد شش ماهه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی توسط وزارت کشور، استان کرمان رتبه اول را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است و بعد از کرمان استان‌های اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این نشست گفت: شرکت نفت حق تعیین سهمیه سوخت را ندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی یا راه و شهرسازی باید میزان سهمیه را تعیین کنند و نیاز اصناف برای سوخت باید در جلسات کارشناسی پیگیری شود.

وی در خصوص تهاتر بدهی‌های دولتی گفت: دستگاه‌های دولتی موظفند کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان خریداری کنند و دستگاه‌ها در وصول سریع‌تر بدهی‌های مجموعه خود اقدام کنند، همچنین بانک‌های خصوصی به تعهدات قانونی مانند تسهیلات تکلیفی عمل کنند و از خروج منابع از استان جلوگیری کنند.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه برای بهبود فضای کسب و کار اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون با یکدیگر تعامل خواهند داشت، اصناف را ظرفیت بزرگی برای اقتصاد کشور دانست که می‌توان از آن برای توسعه اقتصادی استان کرمان استفاده کرد و گفت: از این‌رو دستور کار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع اصناف پیگیری می‌شود.

وی گفت: کسب‌وکارهای زیادی گرفتار مشکلات سوخت هستند، اما می‌دانیم که اصناف و کسبه قاچاق سوخت انجام نمی‌دهند.

کد خبر 723437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.