قیمت گوشت مرغ در کردستان کاهشی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با همراهی تولیدکنندگان و تقویت نظارت بر بازار قیمت گوشت مرغ در کردستان کاهشی شده است و با همراهی اتحادیه قصابان، قیمت گوشت قرمز نیز کاهشی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، پیمان اسکندری امروز _شنبه هفتم بهمن_ در قرارگاه امنیت غذایی استان که در سالن جلسات ستاد سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه تأمین و ساماندهی عرضه میوه و گوشت آماده همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی هستیم تا دغدغه مردم در این راستا کاهش پیدا کند.

وی افزود: لازم است میوه به صورت مستقیم از تولیدکنندگان به مصرف‌کنندگان عرضه شود تا میوه در سطح بازار با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد، در این راستا شهرداری سنندج و دیگر شهرداری‌های سطح استان همکاری لازم را در ایجاد میادین و بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره بار و اقلام پروتئینی در مناطق و محلات مرکزی و حاشیه‌ای در دستور کار خود قرار دهند که این سازمان آماده هرگونه همکاری با آنها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: قیمت گوشت مرغ طی چند روز اخیر کاهشی شده است و امیدواریم با همراهی اتحادیه قصابان، قیمت گوشت قرمز نیز کاهشی شود.

اسکندری اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ تولید و عرضه مرغ شاهد شفافیت در این عرصه هستیم و همه دستگاه‌های نظارتی به آسانی می‌توانند بر روند تولید و عرضه مرغ حتی در سطح خرده فروشی‌ها در استان نظارت کنند.

وی ادامه داد: وقتی قیمت دام زنده کاهش یافته است اتحادیه قصابان نیز باید قیمت عرضه گوشت در بازار را کاهش دهد که ما هم به صورت جدی پیگیر تحقق این موضوع هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بحث لِیبل‌بندی دام‌های ورودی به کشتارگاه در کاهش نرخ و کنترل بازار تأثیرگذار خواهد بود.

اسکندری افزود: ذخایر نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی در استان مناسب است، اما با توجه به مناسبت‌های پایان سال و حلول ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال مبحث ذخایر مایحتاج مردم و نظم در توزیع مدنظر این سازمان است.

وی تأکید کرد: کالاهای اساسی بر اساس سرانه جمعیت شهرستان‌ها توزیع می‌شود و این مهم بر آرامش بازار و توزیع متوازن کالاها در سطح استان بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای پاسخگویی به دغدغه مردم و تأمین گوشت قرمز مورد نیاز در سطح استان ۲۰۰ تن گوشت منجمد وارداتی طی یک ماه اخیر توزیع شده و این مهم در هفته‌های آتی نیز تداوم خواهد داشت.

کد خبر 723375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.