اجرای طرح «شهروند هوشمند به مصرف انرژی» در آمستردام

شهرداری آمستردام برای شهروندان هوشمند به مصرف انرژی طرحی را به راه انداخته است که بر اساس آن شهروندان می‌توانند ایده‌ها و نوآوری‌های خود را در رابطه با کاهش مصرف انرژی ارائه دهند و سپس مسئولان با ارائه تسهیلات، ابزار و متخصصان، همچنین جایزه پنج هزار یورویی، آن‌ها را حمایت خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر آمستردام یک صندوق موسوم به رهبران انرژی (Het Energie KoplopersFonds) را راه‌اندازی کرده است که قصد دارد از ایده‌ها و ابتکاراتی که منجر به صرفه‌جویی در انرژی یا تولید انرژی پاک در سطح محله و جامعه می‌شود، حمایت کند. هریک از ساکنان می‌توانند ایده‌های مرتبط با انرژی خود را به صندوق ارائه کنند و در صورت تأیید، حداکثر پنج هزار یورو برای اجرای آن دریافت خواهند کرد.

آمستردام خواستار انتقال انرژی مردمی است

این صندوق به دنبال الهام بخشیدن به مردم و ایجاد رهبران انرژی در سطح جامعه بر خلاف رویکرد اجباری به‌طور معمول از بالا به پایین سیاست‌های انرژی دولت است. در این مورد، مقامات فقط می‌خواهند به طرح‌های روند انتقال انرژی مردم گوش دهند، آن‌ها را تشویق کنند و روند اجرای نظرات را تسهیل کنند.

اجرای طرح «شهروند هوشمند به مصرف انرژی» در آمستردام

به عنوان مثال، داوطلبان می‌توانند یک برنامه‌های اطلاعاتی یا فعالیت‌هایی در مدارس ترتیب دهند، روزنامه منتشر کنند، عایق‌کاری کنند، پنل‌های خورشیدی و کنتور گاز نصب کنند، تحقیقات انجام دهند، متخصص به کار بگیرند یا یک انبار خنک‌کننده بسازند.

این برنامه همچنین بیش از انگیزه‌های مالی، قصد دارد به عنوان یک تسهیل‌کننده شبکه‌ای عمل کند تا انتقال انرژی و تفکر خلاق در این حوزه بتواند به نوعی انجام اقدامات سبز را تحریک کند. با این پروژه، ساکنان، شهرداری و سازمان‌ها می‌توانند یکدیگر را پیدا کنند، از یکدیگر بیاموزند و فعالیت‌های همدیگر را تقویت کنند.

کد خبر 723271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.