نوسازی ۲ محور تاریخی در اصفهان/ گذر کمر زرین با نظر باستان‌شناسان احیا می‌شود

شهردار اصفهان گفت: پس از افتتاح محور آقانورالله نجفی که یک تجربه جدید در احیای محورهای تاریخی نصف‌جهان بود، احیای دو محور تاریخی دیگر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده صبح امروز _شنبه هفتم بهمن_ در برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار کرد: آرام‌آرام به عید نوروز نزدیک می‌شویم و حال و هوای بهاری کم‌کم در حال نمایان شدن است، در این راستا سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای گل‌آرایی شهر اقدام کرده است و شهروندان نیز شاهد کاشت گل‌های نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه امیدوارم روز به روز هوای شهر بهتر شود، افزود: بارش باران روز گذشته شهروندان را خوشحال کرد و امیدواریم در روزهای آینده نیز شاهد بارش رحمت الهی باشیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: پس از افتتاح محور آقانورالله نجفی که یک تجربه جدید در احیای محورهای تاریخی نصف‌جهان بود، احیای دو محور تاریخی دیگر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده آن را تقدیم شهروندان کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه محور باباقاسم یکی از تاریخی‌ترین گذرهای شهر است که ارزش احیا و تبدیل به محور گردشگری برای گردشگران ملی و بین‌المللی را دارد، ادامه داد: محور هارونیه نیز محور اتصال دولتخانه صفوی به دولتخانه سلجوقی است که میدان امام (ره) را به میدان امام علی (ع) متصل می‌کند و پر از نقاط و نشانه‌های تاریخی همچون ابنیه و محل رخدادها است و حتی دفتر حفظ بافت تاریخی در این نقطه تشکیل شده است که امیدواریم بتوانیم این محورهای تاریخی را به‌تدریج احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گذر کمر زرین جنب میدان امام علی (ع) نیز در حال احیا بود که با انجام مقداری خاک‌برداری به بعضی از لایه‌ها برخورد کردیم که باید تیم باستان‌شناسی مستقر شوند و فعالیت خود را انجام دهند و با تصمیم مبتنی بر نظر این تیم کارشناسی، این گذر را از شرایطی که شهروندان را آزار می‌دهد، خارج کنیم.

کد خبر 723239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.