ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / آمستردام میزبان محله ضد باران

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، «پایان فعالیت کامیون‌ها و اتوبوس‌های دیزلی در اتحادیه اروپا»، «توسعه سیستم دوچرخه اشتراکی در پرتغال»، «ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک»، «راه‌اندازی بزرگ‌ترین ناوگان اتوبوس‌های تمام برقی در بریتانیا»، «اجرای سیستم نظارت بر سیل در سیدنی»، «گران شدن مرگ در انگلستان»، «آمستردام میزبان منطقه خودساز ضد باران»، «ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی ملبورن»، «آغاز فعالیت پلیس میراث شهری در مادرید» و «حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

پایان فعالیت کامیون‌ها و اتوبوس‌های دیزلی در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا با توافق سیاسی در مورد استانداردهای CO2 برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، گام مهم دیگری در تلاش‌های خود برای سبز کردن حمل‌ونقل جاده‌ای برداشت که به معنای حذف تقریباً کامل مدل‌های دیزلی تا سال ۲۰۴۰ است.

قانون‌گذاران اروپایی موافقت کرده‌اند که میانگین تولید دی‌اکسیدکربن ناشی از کامیون‌ها و واگن‌های جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ باید ۹۰ درصد کمتر از سطح فعلی باشد و اتوبوس‌های شهری باید پنج سال قبل از این تاریخ کاملاً بدون آلاینده شوند. قوانین محدودیت دیزل به‌رغم معافیت‌های مختلف تا سال ۲۰۳۵ برای کامیون‌های زباله اعمال نمی‌شود.

این تصمیم بر اساس پیشنهاد کمیسیون اروپا و توافق‌های متوالی نمایندگان پارلمان اروپا و مقامات دولتی در بروکسل، به‌دنبال توافق مشابهی در مورد ممنوعیت عملی انتشار از خودروها و وانت‌های موتور احتراق داخلی گرفته شده است که در پی آن انتشار دی‌اکسید کربن از اگزوز ماشین‌ها باید از سال ۲۰۳۵ به صفر برسد.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

توسعه سیستم دوچرخه اشتراکی در پرتغال

سامانه عرضه دوچرخه اشتراکی در شهر بارسلوس در پرتغال توسعه یافته است، بنابراین میزان آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا می‌کند، اپراتور اروپایی ارائه دوچرخه اشتراکی از گسترش قابل‌توجه این سیستم در پرتغال خبر داده است و سیستم نوآورانه اشتراک دوچرخه خود را برای اولین بار به شهر بارسلوس آورده است؛ طبق طرح جدید، ۲۰۰ دستگاه از جدیدترین دوچرخه‌های هوشمند با قابلیت مکان‌یابی GPS در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

دوچرخه‌های اشتراکی یادشده گزینه حمل‌ونقل راحت و سازگار با محیط زیست برای ساکنان و بازدیدکنندگان هستند که به صورت استراتژیک در حدود ۵۰ ایستگاه قرار می‌گیرند و امکان دسترسی آسان و سازگار با نیازهای پویای جامعه را فراهم می‌کند؛ موضوعی که این ابتکار را متمایز می‌کند، ادغام آن در سیستم حمل‌ونقل عمومی محلی است، به طوری که به راحتی برای عموم مردم در دسترس است و انواع مختلف وسایل نقلیه را به یکدیگر متصل می‌کند، هدف این رویکرد بهبود جابه‌جایی پایدار در سطح شهر و بهبود وضعیت حمل‌ونقل در بارسلوس است.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک

شهرداری مارسی فرانسه برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا راهکار کارپولینگ را ترویج داده است.

کارپولینگ، راهکاری برای به اشتراک گذاشتن یک سواری با افراد دیگری است که مقصد مشترکی دارند و به این ترتیب نیاز به استفاده از ماشین‌های شخصی را کاهش می‌دهد. همچنین روشی مؤثر برای کاهش مصرف بنزین است که به حفظ منابع انرژی تجدیدناپذیر مانند بنزین و گازوئیل کمک می‌کند، با کاهش مصرف سوخت، کارپولینگ راهی ساده برای حمایت از جهانی پاک‌تر و دوستدار محیط زیست را ارائه می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کارپولینگ برای محیط زیست این است که روشی مؤثر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود. علاوه بر این، با کاهش تعداد خودروها فرسودگی جاده‌ها نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. شواهد نشان می‌دهد که استفاده از کارپولینگ استرس مربوط به رفت‌وآمد را کاهش می‌دهد، زیرا مسافران مجبور به رانندگی نیستند.

علاوه بر این، کارپولینگ فرصتی برای استفاده مؤثر از زمان رفت و آمد برای کارهایی نظیر گوش دادن به کتاب‌های صوتی یا پادکست یا صرفاً لذت بردن از یک سفر آرام را فراهم می‌کند.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

راه‌اندازی بزرگ‌ترین ناوگان اتوبوس‌های تمام برقی در بریتانیا

چند سازمان مرتبط با اداره حمل‌ونقل آکسفورد موفق شدند با همکاری یکدیگر یکی از بزرگ‌ترین ناوگان اتوبوس‌های برقی در بریتانیا را راه‌اندازی کنند، از طریق این پروژه ۸۲.۵ میلیون پوندی، ۱۵۹ اتوبوس باتری‌دار وارد خیابان‌های آکسفورد خواهد شد، در این صورت گامی مهم در راستای بهبود کیفیت هوا و همچنین تجربه مسافران رقم خواهد خورد.

این پروژه متحول‌کننده با چشم‌انداز آکسفورد برای ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی پایدار و کربن‌زدایی مطابقت دارد که در نهایت منجر به بهبود کیفیت هوای شهر می‌شود، این ابتکار در راستای تلاش‌های زیست‌محیطی است و سابقه‌ای برای ابتکارات مشابه در سراسر کشور ایجاد می‌کند.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

اجرای سیستم نظارت بر سیل در سیدنی

سیدنی استرالیا از توسعه سیستمی در شهر خبر داد که نه‌تنها از زیرساخت‌های شهری محافظت می‌کند، بلکه عملکرد آن بر مبنای به حداقل رساندن اختلالات خدمات است و با ارسال به‌موقع داده‌ها از وارد آمدن آسیب به زیرساخت‌ها پیشگیری می‌کند.

سیدنی در تلاش برای کاهش سیل‌های مکرر که با ایجاد اختلال در شبکه راه‌آهن سبک شهر همراه است، از یک سرمایه‌گذاری جدید خبر داد که شامل یک راه‌حل اینترنت اشیا برای نظارت فعال بر سطح آب در ریل‌های راه‌آهن سبک شهر می‌شود. این سیستم با ارسال به‌موقع داده‌ها به بخش‌های مربوطه، به ارسال سریع نیروهای خدمات‌رسان برای رسیدگی به مشکل کمک و از وارد آمدن خسارات شدید به زیرساخت‌ها که مستلزم هزینه‌های بالا و اقدامات فشرده برای جایگزینی است، پیشگیری می‌کند.

سیل یک چالش دائمی برای راه‌آهن سبک سیدنی است و به‌نحوی ویژه بر نقاط سوئیچ در سایت‌های مختلف تأثیر می‌گذارد. غوطه‌ور شدن طولانی‌مدت زیرساخت‌های مهم تراموا در سیلاب‌، سیدنی را متحمل هزینه‌های بالا و فعالیت‌های فشرده برای جایگزینی می‌کند.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

گران شدن مرگ در انگلستان

هزینه‌های تشییع جنازه در بریتانیا به‌دلیل تورم شاهد افزایش قابل‌توجهی بوده که موجب شده است مردن در این کشور بسیار گران تمام شود. هزینه‌های تشییع جنازه در بریتانیا به‌تنهایی طی ۲۰ سال گذشته در این کشور ۱۲۶ درصد افزایش داشته و مبلغ فعلی در سال ۲۰۲۴ نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی نسبت به سال گذشته است.

افزایش اخیر تورم به‌شدت در این زمینه تأثیرگذار بوده است. تورم کشور در ماه دسامبر به‌طور غیرمنتظره‌ای به چهار درصد رسید، هرچند بانک مرکزی انگلستان سعی دارد آن را به دو درصد کاهش دهد.

هزینه‌های مراسم تشییع جنازه در مناطق مختلف بریتانیا متفاوت و به‌طور متوسط چهار هزار و ۱۴۱ پوند است، اما هزینه کلی مرگ در این کشور در حال حاضر برابر با ۹ هزار و ۶۵۸ پوند می‌شود که هزینه‌های مقبره، خدمات اولیه تشییع جنازه و موارد اضافی اختیاری مانند میزبانی از یک مراسم یادبود را پوشش می‌دهد.

در این میان ایرلند شمالی با هزینه متوسط سه هزار و ۲۵۶ پوند برای مراسم خاک‌سپاری، ارزان‌ترین مکان برای مردن در بریتانیا است. در همین حال لندن با قیمت پنج هزار و ۱۷۱ پوند، به‌رغم کاهش جزئی هزینه نسبت به سال گذشته، همچنان گران‌ترین منطقه بریتانیا برای مردن محسوب می‌شود.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

آمستردام میزبان منطقه خودساز ضد باران

آمستردام محله‌ای موسوم به «ضد باران» احداث کرده است که قوانین خودسازی آن به ساکنان اجازه می‌دهد منزل خود را هر طور که تمایل دارند طراحی کنند. منطقه Centrumeiland (جزیره مرکزی) یک محله جدید در حال توسعه در پایتخت هلند، آمستردام، است که نکته جالب در مورد محله این است که بخش بزرگی از آن برای «خودسازی» اختصاص داده شده است؛ یعنی مالکان پس از مدت طولانی اجاره زمین می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه خانه خود را در آنجا طراحی کنند.

جزیره مرکزی یک منطقه سبز، پایدار و عاری از خودرو خواهد بود. خانه‌ها در این محله از یکدیگر جدا شده‌اند و از نظر اندازه متفاوت هستند و همین امر فضای زیادی را برای فضای سبز و میدان‌های شهری ایجاد کرده است.

آمستردام در حال حاضر در فروش زیادی به توسعه‌دهندگان خصوصی و صاحبان خانه‌های آینده بسیار موفق بوده است. اولین ساکنان در سال ۲۰۲۰ به این منطقه نقل مکان کردند و یک‌سوم جزیره نیز ساخته شده است. هدف نهایی تکمیل این منطقه سال ۲۰۲۹ عنوان شده است.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی ملبورن

اداره حمل‌ونقل شهر ملبورن در استرالیا در تلاش برای افزایش ایمنی و اعتماد مسافران در زمینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، اعلام کرده است که ناوگان حمل‌ونقل به زودی پیشرفت‌های قابل‌توجهی خواهد داشت؛ یکی از قابلیت‌های پیشرفته به کار رفته شده در سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر ملبورن این است که راننده‌ها می‌توانند با فعال کردن دکمه تماس اضطراری، به همه دوربین‌های مداربسته داخل و خارج اتوبوس‌ها در زمان واقعی دسترسی داشته باشند، در این صورت می‌توانند موقعیت‌ها را به سرعت ارزیابی کنند و پشتیبانی لازم را ارائه دهند.

ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر ملبورن باعث می‌شود شهروندان تمایل بیشتری به استفاده از این وسایل نقلیه داشته باشند، همچنین احساس امنیت و راحتی افراد نیز در این صورت بیشتر خواهد شد؛ ابتکار یادشده که با همکاری وزارت حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی ارائه شده است، طیف وسیعی از مزایا را ارائه می‌دهد، همچنین می‌تواند به شناسایی مسافران آسیب‌پذیر، مانند کسانی که به زوال عقل مبتلا هستند یا حتی کودکانی که ممکن است گم شوند، کمک می‌کند و باعث بازیابی سریع اقلام باقیمانده در اتوبوس نیز می‌‎شود.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

آغاز فعالیت پلیس میراث شهری در مادرید

مادرید به علت فراوانی پدیده گرافیتی و وندالیسم، نیروی ویژه مقابله با دیوارنگاره‌های ناهنجار موسوم به پلیس میراث شهری را معرفی کرد. به این ترتیب پلیس شهرداری مادرید بخش حفاظت از میراث شهری خود (SEPROPUR) را راه‌اندازی کرده است، که یک کارگروه با مأموریت بررسی و حل جرایم غیرقانونی گرافیتی در محیط‌های شهری است. این واحد که متشکل از ۳۹ نیروی اجرایی خواهد بود، در ارتباط با برنامه‌ریزی شهری مادرید و با دفتر دادستانی محیط زیست کار خواهد کرد. مأموران پلیس به منظور پوشش و حفاظت ۲۴ ساعته از میراث معماری شهری به صورت شیفتی فعالیت خواهند کرد.

مأموران پلیس مبارزه با گرافیتی شهرداری بر اساس تشخیص وضعیت و تهیه نقشه خطر فضاهای عمومی آسیب‌دیده شهر و همچنین مستندسازی تصویری گرافیتی‌ها، انجام اقدامات را بر عهده دارند. آنها تجزیه و تحلیل آسیب‌ها را انجام می‌دهند و عاملان را در سریع‌ترین زمان شناسایی می‌کنند و متعاقباً با همکاری خدمات نظافتی شهرداری، منطقه آسیب دیده را بازسازی خواهند کرد.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

پاریس در آستانه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به روش‌های مختلف، در حال تغییر چهره شهر است. آخرین ابتکار که توسط شهرداری راه اندازی شده است، از ساکنان دعوت می‌کند تا تابلوهای خیابانی آسیب‌دیده و مفقود را در سراسر شهرداری گزارش دهند و از شانس برنده شدن یک پلاک شخصی برخوردار شوند.

این پروژه با عنوان (پلاک‌های شما، آماده، بزن بریم!) تا چهارم فوریه ادامه دارد. به این منظور نیز اپلیکیشنی به طور خاص برای مشارکت دادن ساکنان در گزارش هر گونه ناهنجاری‌هایی که در محیط شهری مشاهده می‌کنند طراحی شده است.

تابلوهای خیابانی در پاریس به عنوان بخشی از میراث محلی در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین مقامات حفاظت از آنها را جدی می‌گیرند و به همین دلیل مسئولان با کمپین فعلی به دنبال دستیابی به دو هدف هستند.

از یک سو، این اقدام یک رویکرد حفاظتی برای سیاست مهم دولت پاریس است که نه‌تنها به حفظ نمای ساختمان‌های تاریخی، بلکه به مواردی مانند تابلوهای خیابان‌ها و ورودی مترو نیز تعمیم می‌یابد. در واقع، حتی نام واقعی خیابان‌ها نیز در سیاستی برای حفظ برند شهری به‌طور تصادفی تغییر نمی‌کند بلکه حفظ می‌شود تا نسل‌به‌نسل به آیندگان انتقال یابند.

از سوی دیگر، پایتخت فرانسه می‌خواهد تصویر خود را پیش از بازی‌های المپیک تابستانی که تعداد بازدیدکنندگان بیشتری از حد معمول به شهر می‌آیند، در جهت مثبت تغییر دهد. اینجاست که تابلوهای خیابانی به آنها کمک می‌کند تا در محیطی ناآشنا جهت‌گیری بهتری داشته باشند و بتوانند گردش خوبی را در پاریس تجربه کنند.

ترویج کارپولینگ در فرانسه برای کاهش ترافیک / حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

کد خبر 723120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.