گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل به صورت ملی برگزار شود

استاندار مازندران با بیان اینکه مقاومت بی‌نظیر و اقدام ماندگار مردم آمل باید برای نسل جدید و نسل‌های آینده تبیین شود، گفت: ستاد مردمی در این راستا تلاش مضاعفی کردند، اگرچه باید این رویداد را از دیواره‌های استانی خارج و به رویداد ملی تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه _پنجشنبه پنجم بهمن_ در مراسم سالروز چهل‌ودومین سال حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل در مصلی بزرگ این شهرستان اظهار کرد: اعضای اتحادیه کمونیست در آن سال با یک نقشه طراحی شده وارد جنگل‌های شمال به خصوص جنگل‌های آمل شدند.

وی افزود: اگر مقاومت مردم ولایتمدار آمل نبود، دشمن در همان ساعات اولیه در طراحی از پیش تعیین شده این شهرستان را تسخیر می‌کرد.

استاندار مازندران گفت: مقاومت سال ۶۰ کاملاً مردمی بود و مقاومت مردم باعث نابودی دشمن شد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه کمونیست‌ها به دلیل گرایشات کمونیستی‌شان مسیر دریا را به جهت جریان‌های شوروی انتخاب کرده بودند، اظهار داشت: مردم مازندران و آمل در همان ماه‌های اول انقلاب بصیرت خود را نشان دادند.

وی ادامه داد: حکایت این بصیرت به پیشینه مردم این شهرستان و قرار گرفتن پایگاه علمای دینی این شهرستان برمی‌گردد، مردم آمل پرورش یافته آن خاندان عصمت و طهارت هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه این مقاومت بی‌نظیر و اقدام ماندگار باید برای نسل جدید و نسل‌های آینده تبیین شود، افزود: ستاد مردمی در این راستا تلاش مضاعفی کردند، اگرچه باید این رویداد را از دیواره‌های استانی خارج و به رویداد ملی تبدیل کرد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه اگر این رویداد و حماسه ایجاد نمی‌شد، خلاءهای بسیاری را برای کشور و نظام به وجود می‌آورد، یادآور شد: شهدای حماسه ششم بهمن دفاع جانانه کردند و از آن تنگه سخت عبور کردند تا در حفظ انقلاب نقش داشته باشند.

وی با اعلام اینکه آمل نقش اول در صنعت مازندران (تولید برنج) دارد و باید برای توسعه آمل برنامه‌های زیادی داشت، عنوان کرد: آمل یک تاریخ قابل وصفی دارد و باید برای این شهرستان برنامه‌هایی داشت، اگرچه در خصوص نخبگان، جوانان و فعالان اقتصادی برنامه‌هایی در دستور کار است.

کد خبر 723065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.