۲۰۲۵؛ سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه

تفاهم‌نامه فرهنگی روسای جمهور ایران و ترکیه با حضور وزرای فرهنگی دو کشور منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی، راه را برای گسترش بیش از پیش روابط دوستانه بین دو کشور هموارتر کردند.

در مراسم امضای سند همکاری بین کشورهای ایران و ترکیه، دو تفاهم‌نامه فرهنگی به امضا رسید: تفاهم اول در حوزه رسانه‌ای و تفاهم دیگر با وزیر فرهنگ و گردشگری بود که بر اساس آن، سال ۲۰۲۵ سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه نام گرفت.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به ترکیه، مقامات دو کشور پس از حضور در هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه، در حضور رؤسای جمهور، ۱۰ سند همکاری در زمینه‌های فرهنگی، رسانه و ارتباطات، حمل و نقل ریلی و هوایی، برق، انرژی و اقتصادی و مناطق آزاد تجاری امضا کردند.

این اسناد همکاری از سوی وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و رئیس شرکت توانیر جمهوری اسلامی ایران و وزرای صنعت و فناوری، حمل و نقل و زیرساخت، انرژی و منابع طبیعی، کشور، فرهنگ و گردشگری، رئیس سازمان ارتباطات ریاست جمهوری و معاون وزیر تجارت ترکیه به امضا رسید.

کد خبر 722940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.