برگزاری جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» به میزبانی یزد

مدیر حوزه هنری استان یزد از برگزاری جشنواره ملی سرود به سوی قدس در یزد خبر داد و گفت: این جشنواره اواخر بهمن با رقابت آثار در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

حسام سالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد، اظهار کرد: جشنواره ملی سرود قدس تیر سال جاری به صورت استانی کار خود را آغاز کرد و پس از آن با جریان طوفان‌الاقصی به یک جشنواره ملی در سطح کشور تبدیل و موضوعات دیگری به محورهای جشنواره اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره ملی سرود به سوی قدس با محوریت جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان برگزار می‌شود، افزود: یکی از طلاییه‌داران ایرانی در مبارزه با رژیم صهیونیستی، شهید متوسلیان است و به همین جهت مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان برگزاری جشنواره چهاردهم تیر سال جاری هم‌زمان با گروگان گرفته شدن حاج احمد متوسلیان انجام شد.

مدیر حوزه هنری استان یزد خاطرنشان کرد: جشنواره در پنج موضوع «نابودی اسرائیل»، «سرداران مواجهه با اسرائیل»، «پیشرفت صنایع موشکی»، «راه قدس از کربلا می‌گذرد» و «اربعین و آزادی قدس» شکل گرفته و ۱۱۱ اثر در سه بخش تولید اثر، اجرای زنده و تولید نماهنگ دریافت شده است.

سالکی با اشاره به اینکه این جشنواره همراه با کارگاه‌های آموزشی خواهد بود، اضافه کرد: استقبال خوبی از این جشنواره در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اکنون تمدن انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه آغاز شده و یک مواجهه و مبارزه چندبعدی در حال شکل‌گیری است که اصول و قواعد مخصوص به خود را می‌خواهد، نیاز به ادبیات رجز دارد و سرودهای مواجهه ما با اسرائیل است.

سالکی با بیان اینکه گروه‌های سرود در کل کشور طلایه‌دار این مواجهه هستند، ادامه داد: سرود یک مواجهه نسلی است، محدود به یک نسل و زمان نیست و در این نسل جدید هزاران نفر رجز خوان علیه دشمنان داریم.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی سرود به سوی قدس بیست‌وششم تا بیست‌وهشتم بهمن در شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود، گفت: یزد بیشترین فراوانی و تعداد آثار را داشته است، در نظر داریم ضمن استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره در استان یزد، این جشنواره در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

در مجموع ۱۱۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی سرود به سوی قدس ارسال شده است که ۲۷ اثر به صورت زنده، ۳۳ اجرای سرود و ۲۴ نماهنگ از نقاط مختلف کشور مورد پذیرش قرار گرفته است. مشهد با ۱۶ اثر، تهران با ۱۵ اثر و یزد با ۱۲ اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند و اصفهان، مرکزی و خوزستان بیشترین تعداد آثار را دارند.

کد خبر 722610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.