نظام تربیتی گذشته برای نوجوان امروزی کارآمد نیست

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به تغییرات زندگی و نظام تربیتی گذشته برای رشد نوجوان امروزی کارآمد نیست و بی توجهی به آن چالش برانگیز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، منصور شیری عصر امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در مجمع سلامت تیران و کرون که با محوریت موضوع سلامت روان نوجوانان و تهدیدهای فضای مجازی در محل سالن بصیرت آموزش و پرورش تیران برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس توصیه معصومین تربیت و پرورش فکری افراد باید متناسب با شرایط زمانه خود رقم بخورد تا کارساز باشد.

وی افزود: گذر زمان بر حوزه‌های مختلف تأثیر می‌گذارد و همین موضوع نظام تربیتی را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و مدرسه و خانواده نمی‌توانند مثل گذشته برای رشد نسل جدید کار کنند.

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تغییرات عصر حاضر و گسترش شبکه اینترنت در جهان، تصریح کرد: این اتفاقات بر زندگی فردی و اجتماعی افراد تأثیر گذاشته و با توجه به تغییرات زندگی و نظام تربیتی گذشته برای رشد نوجوان امروزی کارآمد نیست.

وی به مسئولان حوزه آموزشی و خانواده‌ها توصیه کرد تا تغییرات را جدی بگیرند چرا که بی توجهی به آن چالش برانگیز خواهد بود.

شیری بر لزوم تدوین برنامه آموزشی و مهارتی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان در مجمع سلامت تیران و کرون تاکید کرد و اذعان داشت: بسیاری از خانواده‌ها از نقش آفرینی در این خصوص بی خبرند و همین موضوع زندگی و آرامش خودشان و فرزندانشان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در خرید گوشی‌های هوشمند اراده می‌کنند، یادآور شد: با وجود هزینه‌هایی که برای تهیه این گوشی‌های همراه انجام می‌دهند اما آنان برای آموزش و مهارت افزایی فرزندان خود در استفاده از تکنولوژی‌ها کمتر کار می‌کنند.

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش و مهارت افزایی کار در فضای مجازی را وظیفه پدر و مادر و مدارس اعلام کرد و گفت: غفلت از این موضوع چالش‌های روانی به همراه دارد که اضطراب و استرس در بین نوجوانان ناشی از همین بی مهارتی است.

وی ادامه داد: متولیان امر بسته‌های آموزشی برای خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی آماده کنند و برای کاهش آسیب‌های روانی نوجوانان کار کنند که آمارهای آسیب‌های اجتماعی نگران کننده بوده و باید برای آن کار کرد.

بی تحرکی و وابستگی به فضای مجازی تهدیدی برای نوجوانان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون در این جلسه به چاقی ناشی از بی تحرکی نوجوانان اشاره کرد و گفت: تغییرات سبک زندگی و وابستگی به فضای مجازی بر زندگی نوجوانان و سلامت روحی و روانی آنان تأثیر گذاشته است.

سعید چمی ادامه داد: آموزش بهترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و نباید از آن غفلت کرد و در این خصوص مدارس و خانواده‌ها به بهداشت و درمان کمک کنند.

وی همکاری آموزش و پرورش در غربالگری فشار خون را مهم خواند و افزود: بیش از ۹۰ درصد جمعیت تیران و کرون تحت پوشش غربالگری فشارخون قرار گرفتند که رتبه پنجم استان را دارد.

کد خبر 722587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.