پروژه بازآفرینی و هویت‌بخشی چهارراه بازار قم در حال انجام است

مدیرعامل سازمان زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: نخستین تجربه بازآفرینی و هویت‌بخشی با رویکرد فرهنگی در بدنه چهارراه و سه‌راه بازار با همکاری اداره کل میراث فرهنگی در حال اجرا است.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه این سازمان در سه حوزه تسهیلگری، اجرا و طراحی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: نخستین تجربه بازآفرینی و هویت‌بخشی با رویکرد فرهنگی در بدنه چهارراه و سه‌راه بازار با همکاری اداره کل میراث فرهنگی در حال اجرا است.

وی افزود: مطالعات طرح جامع هسته مرکزی شهر در حال انجام است، زیرا پروژه‌های متعددی در هسته مرکزی وجود دارد که تلاش شده است با یکدیگر هماهنگ باشند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه بهسازی در جلوه‌های مختلف حرم به صورت متناسب انجام نشده است، خاطرنشان کرد: بهسازی در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره) متناسب بوده و محله بعدی آبشار است که تلاش داریم سال ۱۴۰۳ وارد فاز اجرایی آن شویم.

خاکی تصریح کرد: نخستین تجربه بازآفرینی و هویت‌بخشی با رویکرد فرهنگی در بدنه چهارراه و سه‌راه بازار با همکاری اداره کل میراث فرهنگی در حال اجرا است.

کد خبر 722500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 0
    ازصمیم قلب برای زیبا سازی قم تشکر میکنم واقعا این قم قم ده سالگیش نیست شهرداری همش مشغول تمیزی وزیبایی شهرقم خسته نباشید وتشکر
  • کوثر IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 1
    با سلام و تحیت باید به عزیزان شهرداری خدا قوت و خسته نباشید بگوئیم .شهر مقدس قم طی این سالها دچار تغییر و تحول قابل توجهی شده که منحر به تردد روان وبسیار مطلوب شهروندان و نهایتا آسایش و رضایت آنان را در پی داشته است. باید از همه برادران شهرداری در همه قسمتها قدردانی و تشکر کنیم. و باید به این خدمات رسانیها ادامه داده و کلیه مناطق شهر را پوشش دهند تا دیگر محله و منطقه ای از این خدمات محروم نشده باقی نماند. حتما باید از استاتید دانشگاهی که در زمینه خدمات شهری و ترافیکی و فرهنگی تخصص دارند استفاده کرده تا دیگر این خدمات کمبود و یا ضعفی نداشته باشند . با تشکر و امتنان از کلیه برادران شهرداری قم ولله الحمد
  • RU ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    چه عجب.سه راه بازار مال زمان درشکه سواری بوده.خداوکیلی خجالت بکشید......
  • علی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    باسلام و احترام ابتدا خسته نباشید و یاعلی جلوی ضرر هر موقع گرفتا شود منفعت است، چند نکته، انتقاد: اولا،خدا وکیلی این وضع و اوضاع  چهار راه و سه راه بازار قم که شهر دارالمومنین است  باید باشد ثانیا، این وضعیت مربوط به دوران دقیانوس و به قول همشهری این وضعیت مربوط به دوران کالسکه سواری است. پیشنهاد: اولا، کار بازسازی رو که شروع می کنید تورو به خدا فکر کنید که بسیار زیبا و طرح ۲۰۰ سال باشه ثانیا، اماکن تاریخی مخصوصا تیمچه بزرگ که نشانه ای از عظمت و مهندسی و معماری و تاریخ و تمدن هر قومی را نشانه می دهد و بسیار زیبا و در جهان بی نظیر است باید از کسبه یا خریداری یا با واگذاری زمین یا جابجایی حدودا مناسب به کسب از دست کبه خارج شود . ثالثا،با بازسازی محدوه بازار و اماکن قدیمی  مهمترین استفاده آن علاوه بر درآمد گردش گری و مالی می‌توان دین پاکیزه اسلام را به جهان صادر کرد. از خداوند بخشنده برای  مجریان طرح چهار راه و سه راه بازارهمه خوبیها را براز خود و خانواده و اقوام و امواتشون در دنیا و آخرت آرزو می کنم به امید خدا و توفيق  روز افزون  یا علی یاعلی......