به سمت ناوگان برقی حرکت می‌کنیم

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: یکی از اقدامات قابل لمس در حوزه نوسازی ناوگان این است که در آینده نه‌چندان دور به سمت ناوگان برقی خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه «شهریران» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ایران سربلند اظهار کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و ضرورت اجرای آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه بازیگر اصلی منطقه و خاورمیانه ما هستیم و تلاش داریم به همین ترتیب در جهان مطرح باشیم، افزود: تحقق و استمرار این مهم زمانی است که ما از داخل به قدرت، اتحاد و توسعه دست یافته باشیم.

معاون عمرانی وزیر کشور، ایران قوی را در گرو قوی شدن شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دیگر نهادهای مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: طی چهار دهه پس از انقلاب با موفقیت‌های خوبی در حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها همراه بوده‌ایم، اما تا رسیدن به ایده‌آل‌ها مسیر طولانی پیش‌رو داریم.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: مشکلات، معضلات و چالش‌های که در این حوزه رقم می‌خورد متنوع و پیچیده است، برای رفع این معضلات نیاز به طراحی و اجرای اقدامات ترکیبی است که به نظر می‌رسد باید از نظرات نخبگان و مجموعه‌های دانش‌بنیان بهره برد.

وی خوشه‌های دانش پایه و بهره‌مند شدن از ایده‌های خلاقانه را لازمه رفع چالش‌ها دانست و اضافه کرد: تلاش بر این است در این عرصه گام‌های بلندتری برداریم.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه معضلاتی همچون ترافیک سال‌ها است وجود دارد، اما با هیچ‌یک از اقدامات انجام شده در حوزه سخت‌افزاری این چالش رفع نشده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد لازم است در خصوص بعضی نیازها اقدامات نرم‌افزاری انجام شود.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان باید در کنار مدیران مجرب حضور پیدا کنند تا ایده‌های خلاقانه ایجاد شود، گفت: معتقدیم که حضور جوانان هنوز آن‌طور که باید و شاید در مجموعه‌های مدیریت شهری شکل نگرفته است و امیدواریم برای پیشرفت و تعالی این حوزه از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم‌.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته‌اند، اضافه کرد: توسعه و پیشرفت در غرفه اصفهان قابل درک و لمس است و با توجه به سابقه این استان در راستای فعالیت‌های نوین و کاربردی، انتظار می‌رود ضمن حفظ جایگاه خود به شهرهای کوچک‌تر نیز کمک کند.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید ریسک‌پذیری خود را ارتقا دهیم، اظهار کرد: این ریسک‌پذیری در حوزه شهر و مدیریت شهری بیشتر نیاز است تا در سایه تعامل و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، اقدامات خوبی را رقم بزنند.

جمالی‌نژاد با اشاره به اقدامات وزیر کشور در حوزه رشد و تعالی شهرها گفت: یکی از اقدامات قابل لمس در این حوزه نوسازی ناوگان است که در آینده نه‌چندان دور به سمت ناوگان برقی خواهیم رفت، همچنین پیشرفت پرسرعت حمل‌ونقل ریلی در انتظار کشور خواهد بود و در این میان بودجه خوبی نیز برای مدیریت شهری و حوزه ساماندهی نیروهای انسانی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 722454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.