رشد ۳۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری حوزه صنعت در خراسان شمالی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از رشد ۳۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری حوزه صنعت در استان نسبت به دولت قبل خبر داد و گفت: سال جاری ۶۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسین حاجی بی گلو امروز _ سه شنبه سوم بهمن_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی دهه فجر ۸۸ پروژه با اعتبار شش هزار میلیارد تومان کلنگ زنی و ده پروژه با دو هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فرآوری و برداشت از معادن استان احیا شده، افزود: گران شدن سوخت و ماشین آلات از دغدغه‌های فعالان این حوزه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از پرداخت ۱۶ میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در استان طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سال جاری شش هزار و ۳۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در بخش صنعت انجام شده که تا پایان سال این عدد رشد بیشتری خواهد داشت و با این سرمایه‌گذاری‌ها ۱۳ هزار شغل ایجاد شد.

حاجی بی گلو از رشد ۳۰۰ درصدی سرمایه گذاری حوزه صنعت در استان نسبت به دولت قبل خبر داد و اضافه کرد: بهره برداری از طرح‌های توسعه صنایع بزرگ استان علت اصلی این امر بوده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۱۳ واحد تولیدی و طی سال جاری تاکنون ۱۴ واحد تولیدی احیا شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هم اکنون اردوی راهیان پیشرفت استانی برای دانشجویان و اساتید در جریان است، گفت: از ابتدای سال پنج هزار دانش‌آموز در قالب اردوی راهیان پیشرفت از عملکرد صنایع بزرگ استان بازدید داشتند.

حاجی بی گلو افزود: طرح توسعه کارخانه پتروشیمی خراسان شرایط مشخصی ندارد و تاکنون تصمیم خاصی در این راستا گرفته نشده است.

کد خبر 722398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.