ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه از اواخر وقت امروز

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو استان کرمانشاه از اواخر وقت امروز(دوشنبه) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند _دوشنبه دوم بهمن_ اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی از عصر امروز تا اوایل هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش موج اول از این سامانه از بعدازظهر فردا (سه‌شنبه) تا بعدازظهر چهارشنبه و در نیمه شمالی نمود بیشتری داشته است.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: در ارتفاعات و گردنه‌ها، به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: وزش باد که طی ساعاتی از فردا و در مناطق مرزی نسبتاً شدید خواهد بود؛ ممکن است جو نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی را کم و بیش غبارآلود کند.

زورآوند خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه به طور موقت از شدت ناپایداری در نقاط مختلف استان کاسته می‌شود.

وی یادآور شد: این وضعیت، به دلیل کاهش نسبی دمای هوا و رطوبت کافی در جو، شرایط را برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز و در مناطق سرد و معتدل مهیا می‌نماید.

به گفته سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه با ورود موج دوم از سامانه مذکور، که از هسته سردتری برخوردار است؛ از جمعه تا یکشنبه هفته آینده، دوباره شاهد بارش متناوب برف و باران در سطح استان خواهیم بود.

وی در پایان افزود: دمای هوا که امروز به طور موقت افزایش می‌یابد؛ از فردا به آرامی روندی رو به کاهش خواهد یافت. کاهش دما در اوایل هفته آینده محسوس خواهد بود.

کد خبر 722236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.