لایحه خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی برای شهر اراک تصویب شد

لایحه دوفوریتی شهرداری اراک مبنی بردرخواست خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی ای آتروس با برآورد تقریبی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل ردیف بوجه تعیین شده از اعتبارات داخلی و اخذ تسهیلات بانکی با هشت رای موافق تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی‌، داود قربانی رئیس شورای اسلامی شهر اراک عصر امروز دوشنبه_ دوم بهمن_ در یکصد بیست و چهارمین صحن علنی شورا، با تبریک اعیاد رجبیه اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین موضوعات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را پیش رو داریم و آن هم انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: رسانه‌های معاند و فضای مجازی منتسب به این رسانه‌ها پروژه تخریب این رخداد بزرگ را کلید زده‌اند و با تزریق ناامیدی به دنبال ایجاد اخلال در حضور مردم در پای صندوق‌های رأی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: امید می‌رود مردم استان مرکزی و کلانشهر اراک با هوشیاری و دقت نظر همانند سنوات گذشته با حضور پرشور خود در انتخابات این دسیسه و توطئه را ناکام بگذارند و یک حماسه باشکوه را خلق کنند.

وی ادامه داد: توصیه ما به جوانان و نوجوانان به صورت خاص آن است که با شناخت و بصیرت و آگاهی بیشتر نسبت به موضوعات حیاتی و کلیدی کشور ورود داشته باشند و این مسائل را مدنظر قرار دهند.

شهردار اراک نیز درباره این لایحه گفت: در موضوع تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز کلانشهر اراک مصوبات قبلی مبنی بر خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس گازی به قوت خود باقی است.

علیرضا محمودی اظهار کرد: این تصمیم در راستای موضوعات مهم روز که مسئله آلودگی هوای کلانشهر اراک است اتخاذ شده است.

وی افزود: تصمیم خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین کم بودن تعداد اتوبوس‌های لازم برای حمل و نقل عمومی شهر اتخاذ شده است.

شهردار اراک تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و استفاده از تجربیات شهرداری‌های کلان شهرهای کشور به این نتیجه رسیده‌ایم که اتوبوس برقی تهیه و به ناوگان حمل و نقل عمومی تزریق شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و به درخواست شهرداری با خرید پارچه کفن از شهرداری قائمشهر به مبلغ ۷۹۰ میلیون تومان از محل ردیف بودجه اعتباری سال ۱۴۰۲ با عنوان لوازم مصرفی بهداشتی در سازمان آرامستان موافقت و با ۹ رأی موافق تصویب شد.

همچنین بررسی نامه دو فوریتی شهرداری مبنی بر درخواست صدور مجوز به عقد قرارداد اجاره ماشین آلات سنگین و راهسازی با قیمت ۳۷ درصد کمتر از مبلغ تعرفه خدمات مصوب سازمان همیاری‌ها با برآورد ماهیانه به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال برای مدت سه ماه مطرح شد و پس از بیان نظرات کارشناسی توسط اعضای شورا با هشت رأی موافق تصویب شد.

لایحه خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی برای شهر اراک تصویب شد

کد خبر 722232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.