ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه گردشگری و احیای میراث فرهنگی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه گردشگری، حفظ و احیای میراث فرهنگی در استان کردستان باید استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، اکبر محمدی امروز _دوشنبه دوم بهمن_ در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شهر سنندج اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در موضوع اشتغال و توسعه استان به عنوان تسهیلگر عمل کند، حوزه گردشگری است که باید زیرساخت‌ها و زمینه لازم برای توسعه این صنعت در سطح استان بیشتر فراهم شود.

وی افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به منظور احیا و بهره‌برداری از آثار تاریخی با هدف ایجاد اشتغال و ارزآوری و کمک به دولت برای کاهش هزینه‌های نگهداری از این تعداد اثر تاریخی بسیار حائز اهمیت است؛ در همین راستا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به‌وجود آمده از جمله ظرفیت ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۱۹ بودجه سنواتی برای صیانت، توسعه و بهره‌برداری مناسب از آثار فرهنگی و تاریخی در استان کردستان بهره‌گیری کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به مسائل و مشکلات استان در حوزه گردشگری تصریح کرد: با حمایت و تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌توانیم به سمت کاهش مشکلات و موانع حرکت کنیم و با تسهیلگری در بخشی که وظیفه حاکمیتی ما در این حوزه است، زمینه‌ساز حمایت سرمایه‌گذاران باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نگاه حمایتی به سرمایه‌گذاران حوزه میراث فرهنگی دارد، گفت: قراردادهای واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای احیا و بهره‌برداری اگر از پایه درست باشد، می‌تواند مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران را رفع کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شاهد توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشیم.

کد خبر 722070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.