یادواره شهدای انتظامی پایتخت برگزار شد

یادواره شهدای پلیس پایتخت امروز دوشنبه در سالن همایش‌های وزارت کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یادواره شهدای پلیس پایتخت در سالن همایش‌های وزارت کشور با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان و رؤسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ در حال برگزاری است. در این مراسم از خانواده معظم شهدای حوادث تروریستی کرمان، راسک و تهران تجلیل شد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، دفاع حرم و همچنین شهدای حریم امن امنیت اظهار کرد: نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی و امنیت کشور کرده که ۷۷ شهید امسال تقدیم امنیت شد، ۱۱ شهید اخیراً در اقدام تروریستی راسک جان خود را تقدیم امنیت کردند و چهار مأمور انتظامی نیز در مراسم سردار شهید سلیمانی به دست دژخیم‌ترین افراد، جان خود را در کنار دیگر زائران آن بزرگوار تقدیم امنیت مردم کردند.

وی افزود: یاد کنیم از شهدای جبهه مقاومت شهدایی که این روزها به دست اسرائیل کودک‌کُش جان خودشان را از دست دادند و امروز تشییع جنازه سربازان سید شهدای مقاومت است امروز در هر کوی و برزن شهر تهران مزین به تصاویر شهدا شده و یادواره‌های مساجد، محلات و سازمان‌های مختلف در حال برگزاری است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: خانواده‌های ۲۴ هزار شهید که خانواده آنها در تهران حضور دارند این روزها یادواره‌هایی برگزار می‌شود که این شأن پایتخت جهان تشیع بود که یک کنگره برای یادبود این شهدا برگزار شده است.

سردار محمدیان اضافه کرد: زحماتی که توسط سپاه محمد رسول الله (ص) انجام و این کنگره بزرگ قرار است ۱۲ بهمن هم‌زمان با اولین روز دهه فجر برگزار شود؛ یادواره یک هزار و ۵۵۴ شهید انتظامی تهران بزرگ مقدمه‌ای برای کنگره ۲۴ هزار شهید است.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، عنوان کرد: امروز در اصل شهدا میزبان هستند و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار خانواده شهدا و حاضران در این مراسم هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: برای برگزاری این یادواره در لیست شهدای انتظامی تهران بزرگ بیش از ۱۰۰ شهید ترور را داریم که به دست منافقان دژخیم در کنار ۱۷ هزار شهید دیگر جان خود را تقدیم کردند؛ امروز در محضر خانواده آنها هستیم، برخی از این شهدا زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها به شهادت رسیدند.

سردار محمدیان تصریح کرد: نزدیک به ۷۰۰ نفر از شهدای تهران بزرگ شهید دفاع مقدس، مرزبانی، یگان‌های ویژه و امر به معروف و نهی از منکر داریم؛ همچنین مادران بیش از یک هزار نفر از این شهدا آرزوی داماد شدن فرزندان خود را داشتند که امروز در این یادواره حضور دارند.

خانواده بیش از ۱۵۰۰ نفر از شهدای انتظامی برای حضور در این یادواره دعوت شده‌اند.

کد خبر 722049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.