دستگیری دایی و خواهرزاده کلاهبردار میلیونی در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری دایی و خواهرزاده کلاهبردار در شهرستان رشت خبر داد و گفت: متهمان به بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری با درج آگهی جعلی فروش خودرو اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس فتا استان در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر خرید سکه و طلا توسط دو نفر مرد مشکوک از مغازه‌های مختلف در بازار زرگران شهرستان رشت، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پلیس پس از حضور نامحسوس در محل و اطمینان از صحت موضوع افراد مورد نظر را برای بررسی بیشتر با هماهنگی قضائی به مقر انتظامی منتقل کرد.

فرمانده انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: متهمان که دایی و خواهرزاده هستند در تحقیقات پلیس به کلاهبرداری با درج آگهی جعلی فروش خودرو در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش کالا و خدمات با دریافت بیعانه و خرید جواهرات با وجوه دریافتی در شهرهای مختلف کشور اعتراف کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه متهمان ۳۲ و ۳۳ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی و کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند، تصریح کرد: این افراد با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیس به منظور شناسایی شکات این پرونده ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مردم برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظر خود از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، گفت: تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت و غیره منتشر می‌شود به منظور کلاهبرداری است و شهروندان باید در صورت امکان به‌صورت حضوری و پس از تأیید هویت و رؤیت فروشنده اقدام به واریز وجه کرده و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم اجتناب کنند.

کد خبر 721846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.