تمدید ثبت‌نام برای تبلیغات کاندیداها در صدا و سیما

دبیر ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: ثبت‌نام کاندیداها برای تبلیغات انتخابات در صداوسیما تا سوم بهمن تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، موسی سلیمی اظهار کرد: ثبت‌نام کاندیداها برای تبلیغات انتخابات در صداوسیما تا سوم بهمن تمدید شده است.

وی با مروری بر روند اقدامات انجام شده در راستای انتخابات از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزود: از شانزدهم تا بیست‌ودوم مرداد، پیش‌ثبت‌نام متقاضیان انتخاباتی را داشتیم و پس از آن به مدت دو ماه صحت‌سنجی‌ها و صدور کد رهگیری رقم خورد و در بیست‌وهفتم مهر تا سوم آبان هم ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس انجام شد.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه هیئت نظارت استانی و مرکزی ۵۰ روز مهلت داشتند تا به اعتراض داوطلبان رسیدگی کنند، تصریح کرد: این مهلت تمام شده است و نتایج نهایی رسیدگی به اعتراضات در شورای نگهبان، بیستم بهمن از طریق فرمانداری‌ها به اطلاع آن‌ها می‌رسد.

وی با بیان اینکه اگر باز هم اعتراضی باشد شورای نگهبان ظرف یک هفته به آن رسیدگی خواهد کرد، ادامه داد: ابتدای اسفند نتایج قطعی داوطلبان به صورت ۱۰۰ درصدی مشخص و دوم اسفند هم آگهی انتخابات منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سوم تا نهم اسفند تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس را داریم، افزود: یک روز قبل از انتخابات (دهم اسفند) هم ممنوعیت تبلیغات را خواهیم داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان، گریزی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری زد و گفت: استان خراسان‌جنوبی، یک حوزه انتخابیه محسوب می‌شود که پنج نفر متقاضی در زمان ثبت‌نام داشتیم و نتایج در موعد خودش ابلاغ خواهد شد.

سلیمی گفت: مهلت تعیین شده برای تبلیغات در انتخابات مجلس خبرگان بیشتر از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۵ روز است و کاندیداهای مجلس خبرگان می‌توانند از بیست‌وپنجم بهمن تا نهم اسفند تبلیغات داشته باشند.

وی تصریح کرد: حماسه تاریخی، یازدهم اسفند رقم خواهد خورد چراکه مردم همیشه نشان دادند که آن شور و اشتیاق سیاسی را برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران را دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص انتخابات الکترونیکی هم گفت: حدود ۲۵ فرآیند انتخاباتی داریم که ۲۴ فرآیند آن الکترونیکی است، مانند اخذ رأی و شمارش آرا که به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای یک هشتم حوزه‌های انتخاباتی پیش‌بینی شده بود که انتخابات تمام الکترونیک باشد و وزارت کشور هم در این زمینه پیشنهادهای خود را به شورای نگهبان ارائه داده است، گفت: در نهایت در استان ما چون حوزه‌ای که دارای تعدد کرسی باشد، نداشتیم، از این‌رو در خراسان‌جنوبی فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا به شیوه قبل است و تمام الکترونیک نخواهد بود.

سلیمی با ذکر این نکته که در مرحله پیش ثبت‌نام ۴۷۸ نفر در استان ما ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۴۵ نفر موفق به ثبت‌نام نهایی در چهار حوزه انتخابیه استان شدند، خاطرنشان کرد: در هیئت‌های اجرایی، تأیید صلاحیت ۱۶۰ نفر را داشتیم و ۲۸ نفر هم تأیید نشدند، ۵۳ نفر احراز صلاحیت را کسب کردند و ۹ نفر هم در مجموع انصراف داشتیم.

وی افزود: در هیئت‌های نظارت استان هم ۲۲۱ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و ۷۴ نفر تأیید صلاحیت شدند، ۱۲۲ نفر تأیید نشدند و ۲۵ نفر هم احراز صلاحیت نشدند.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه ۱۵ نفر به نتایج هیچ اعتراضی نداشتند، گفت: معترضان، اعتراضات خود را اعلام کردند که نتایج در شورای نگهبان حال بررسی است، دو نفر درخواست تغییر حوزه انتخابیه داشته‌اند و به این ترتیب ۷۴ نفر حوزه‌های انتخابیه ما به ۷۶ نفر افزایش یافته است.

سلیمی تصریح کرد: به‌طور میانگین ۱۹ نفر تا این لحظه به ازای هر کرسی برای رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

وی با بیان اینکه روند تأیید و تأیید نشدن صلاحیت‌ها تا اوایل اسفند ممکن است ادامه داشته باشد، افزود: افرادی که اعتراضی نداشتند پرونده آن‌ها رسیدگی نشده است.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص تخلفات انتخاباتی هم گفت: دادن وعده‌های خارج از اختیارات نمایندگی توسط نامزدها، هرگونه تخریب و نوشتن خلاف واقع، انتشار اکاذیب، تخریب و پاره کردن عکس سایر نامزدها، چاپ موارد غیرقانونی همه از تخلفات تبلیغاتی محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: چاپخانه‌ها باید تأییدیه‌های لازم را داشته باشند و صرف اینکه بخواهد از فردی حمایت کند، درست نیست.

سلیمی ادامه داد: امکان برگزاری تجمعات انتخاباتی هم فراهم شده است و دستگاه‌های اجرایی هم می‌توانند کمک کنند، صداوسیما هم کانال‌های محلی انتخابات را راه‌اندازی کرده است و ثبت‌نام برای استفاده از این بستر سه روز دیگر تمدید شده است.

کد خبر 721721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.