طرح «مسجد پایگاه قرآن» در کانون‌های مساجد تیران اجرایی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: طرح «مسجد پایگاه قرآن» در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان اجرا می‌شود.

علی معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون‌های مساجد، اجرای رویدادهای قرآنی است، اظهار کرد: طرح «مسجد پایگاه قرآن» در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح کرسی‌های تلاوت، طرح قرائت یک صفحه‌ای قرآن، مسابقه و تفسیر قرآن اجرا خواهد شد تا علاوه بر بهره‌گیری از معنویت، استعدادهای قرآنی نیز رشد پیدا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه طرح «مسجد پایگاه قرآن» به صورت سراسری از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: قاریان محلی قرآن کریم شناسایی شده‌اند و در این طرح از آنان استفاده می‌شود.

معینی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری در راستای این رویداد، از قاریان برجسته ملی و استانی با هدف تقویت فعالیت‌های خود بهره خواهند برد.

وی تاکید کرد: محافل قرآنی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف با همکاری مؤسسات قرآنی اجرا می‌شود که به جذب استعدادهای نوجوان و جوان برای فعالیت در این طرح‌ها کمک می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه از ظرفیت هنر برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده خواهیم کرد، گفت: خوشنویسی، هنرهای تجسمی، عکاسی و تولید رسانه‌های دیجیتال از جمله آن است.

معینی افزود: استعدادهای قرآنی در سطح شهرستان توسط دارالقرآن و کانون‌های مساجد شناسایی شده است و فعالیت‌های آموزشی برای آن‌ها انجام می‌شود، اما نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه داد: رویدادهای فرهنگی و قرآنی از طریق مساجد فراگیر خواهد شد، اما در این راستا روحانیون و اعضای هیئت امنای مساجد باید ظرفیت و بستر لازم را ایجاد کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به تأسیس بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان تاکید کرد: فعالیت‌های قرآنی به صورت فراگیر در همه این کانون‌ها اجرا می‌شود و نیازمند حضور فعالان قرآنی برای تأسیس مؤسسات قرآن و عترت هستیم.

کد خبر 721596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.