تملک بیش از ۶۰ هزار متر مربع اراضی اشخاص در منطقه ۹ شهرداری شیراز

شهردار منطقه ۹ شیراز گفت: در سال جاری در سطح این منطقه بیش از ۶۰ هزار و ۳۳۹ متر مربع اراضی اشخاص در قالب ۳۱ قطعه زمین تملک شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، عبدالصالح رستم‌زاده ظهر امروز _شنبه سی‌ام دی_ در سلسله نشست‌های روایت امید با موضوع تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی دهه مبارک فجر در منطقه ۹ شهرداری شیراز، اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری در سطح منطقه تعداد ۲۲ پروژه به ارزش عمرانی یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: اعتبار تعدادی از این پروژه‌ها مختص به بخش عمرانی و بخشی از هزینه‌ها مربوط به تملک است که معادل ۴۸۸ میلیارد تومان است.

شهردار منطقه ۹ شیراز با تشریح تقسیم پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: یکی از اقدامات شاخص اجرایی در حوزه عمرانی احداث پیاده‌رو در این منطقه است، چرا که منطقه ۹ یک منطقه طولی و توسعه‌ای و دارای شهرک‌های جدید با قدمت کمتر از ۲۰ سال هستند و بسیاری از معابری که در گذشته در سطح این منطقه احداث شده است دارای پیاده‌رو نیست و در مناطقی که پیاده رو وجود داشت، نیازمند مناسب‌سازی برای تردد افراد توان‌خواه بود.

رستم‌زاده تاکید کرد: یکی از اقدامات جهادی که در سطح این منطقه انجام شد، عملیات احداث پیاده رو بود که به صورت همزمان عملیات احداث ۱۲۸ هزار متر مربع پیاده‌رو و مناسب‌سازی پیاده‌روها آغاز شد و هم‌اکنون عمده عملیات این پروژه‌ها اجرایی شده است و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پیاده‌روسازی در شهرک‌های مشکل‌گشا به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، شهرک مهدی‌آباد ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، خیابان یاوران ۲ میلیارد و ۵۰۰، خیابان پرتو غربی ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در خیابان پرتو شرقی عملیات احداث پیاده‌رو و مسیر دوچرخه‌سواری به ارزش ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

شهردار منطقه ۹ شیراز ادامه داد: در ایام دهه فجر ۴ بوستان افتتاح می‌شود که بوستان احمد آباد، گیتی فروز، صداقت و بوستان ادیب از جمله آن‌هاست که ارزش اعتباری اجرای این بوستان‌ها بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان به جز هزینه تملکات است.

رستم زاده با اشاره به اینکه احداث بلوارهای جدید یکی از تقاضای شهروندان این منطقه است، خاطر نشان کرد: احداث این پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های محرک توسعه است که در این خصوص احداث بلوار پرتو شرقی به همراه مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری به طول ۲.۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۲.۵ میلیارد تومان انجام شده است و با توجه به قرارگیری این بلوار در حاشیه رودخانه چنار راهدار عملیات دیوارگذاری و ایمن‌سازی بلوار به طول ۱۵۰ و ارتفاع ۱۰ متر با اعتبار ۱۰.۵ میلیارد تومان صورت گرفت.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به دیگر پروژه مورد افتتاح در سطح این منطقه در ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که در کلانشهر شیراز طی سال‌های گذشته با آن مواجه هستیم، آب‌های سطحی است که در این خصوص در منطقه ۹ اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و چهار پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در این منطقه تعریف شد که عملیات لوله‌گذاری در محل تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور به اعتبار ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بلوار گل محمدی به ارزش ۱۵.۵ میلیارد تومان، حاشیه کمربندی به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال و عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی در خیابان اتوبوسرانی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار منطقه ۹ شیراز تصریح کرد: با توجه به قرارگیری بخشی از رودخانه چنار راهدار در منطقه ۹، این رودخانه به عنوان پتانسیل بسیار خوب برای این منطقه است که عملیات کلنگ‌زنی برای اجرای پروژه‌های گردشگری برای این محور در دستور کار است.

رستم‌زاده خاطرنشان کرد: دیدگاه مد نظر این است تا یک فضای شهری در چهار فاز عملیاتی در محور رودخانه چنار راهدار ایجاد شود و طرح مطالعاتی این پروژه در دستور کار است و طی سالیان آینده یک بوستان ۴۰ هکتاری احداث خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۹ شیراز علاوه بر پتانسیل که این رودخانه برای این منطقه و شهر شیراز دارد در صورتیکه اقدامات لازم برای این رودخانه انجام نشود، این فرصت می‌تواند تبدیل به یک تهدید شود که به جهت پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه، احداث تعدادی حوضچه آرامش و یک شیب شکن انجام شد.

رستم‌زاده همچنین به پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه ورزش در دهه فجر اشاره و اظهار کرد: با توجه به بافت جمعیتی که این منطقه دارد، شهرداری احداث سالن و بوستان‌های ورزشی را جز برنامه‌های اجرایی در دستور کار قرار داد که احداث یک زمین چمن مصنوعی ورزشی به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: در سطح منطقه ۹ یک رقم اعتباری برای تملک اراضی پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود که این رقم در سال جاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شهردار منطقه ۹ شیراز خاطرنشان کرد: در سطح این منطقه بیش از ۶۰ هزار و ۳۳۹ متر مربع اراضی اشخاص در قالب ۳۱ قطعه زمین تملک شده است.

رستم زاده در ادامه به تشریح پروژه‌های کلنگ‌زنی در این منطقه در ایام دهه فجر اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه تمرکز بر این منطقه بر ساماندهی حاشیه رودخانه چنار راهدار و تعریف پارک‌های موضوعی است و در سال آینده احداث بوستان طلاییه به ارزش عمرانی ۸۸ میلیارد تومان در دستور کار خواهد بود.

وی اضافه کرد: احداث پارک علوم و فنون با موضوع اخترشناسی و ستاره‌شناسی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان، احداث بوستان مادر و کودک به مساحت ۳۵۰۰ متر و برآورد ریالی ۱۵ میلیارد تومان و بوستان رضوان در شهرک رضوان به ارزش ۲۵ میلیارد تومان، احداث بوستان ورزشی در شهرک سبحان از دیگر پروژه‌هایی است که در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار منطقه ۹ شیراز تاکید کرد: در حوزه خدمات شهری تکمیل پروژه‌های آبرسانی فضای سبز شهری در دستور کار است که در این خصوص چهار مخزن به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در حوزه آبیاری فضای سبز احداث خواهد شد.

رستم‌زاده تاکید کرد: بر اساس توصیه مؤکد شهردار کلان شهر شیراز بیشترین حجم اعتبار اختصاص یافته حوزه عمرانی به منطقه ۹ بوده است که در این راستا بیشترین اعتبارات به اجرای پروژه‌های شهرسازی و خدماتی اختصاص یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۴ بسته سرمایه‌گذاری در حال تدوین است و به زودی فراخوان آن اعلام می‌شود، ابرازامیدواری کرد: تا پایان سال جاری پنج بسته سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود.

به گزارش ایمنا، ایمن‌سازی معابر منطقه ۹، اجرای عملیات زیر سازی و آسفالت به عنوان پروژه مورد تقاضای شهروندان در این منطقه با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان و عملیات اجرای زیرسازی در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی در محلات هدف با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار منطقه ۹ شیراز در این نشست بود.

کد خبر 721574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.