رسوایی ملی بریتانیا با افزایش مرگ‌های ناشی از سرما

بریتانیا از ثبت آمار بیش‌از حد مرگ‌ومیر در زمستان گذشته به تعداد ۴۹۵۰ مورد در میان بحران هزینه‌های زندگی و افزایش یخبندان‌های کشور به‌دنبال پدیده ال‌نینو خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در چند سال گذشته، در حالی که بسیاری از نقاط اروپا در حال گرم شدن هستند، زمستان‌های بریتانیا به دنبال اثرات پدیده ال‌نینو سردتر بوده است. دانشمندان اداره هواشناسی بریتانیا اعلام کردند که زمستان‌های یخبندان در این کشور با افزایش دما در سطح جهان رایج‌تر خواهد شد.

مردم بریتانیا از دمای زیر صفر رنج می‌برند و داده‌های رسمی جدید نشان می‌دهد که تعداد قابل‌توجهی از مردم بریتانیا در زمستان سال گذشته جان خود را در بحبوحه تشدید هزینه‌های زندگی از دست دادند. به نظر می‌رسد فقدان قوانین دولتی مناسب و عایق‌بندی ضعیف مقصر این امر است.

آمار بالای مرگ‌ومیر در زمستان گذشته بریتانیا

ارقام تخمین می‌زند که بریتانیا در طول زمستان گذشته شاهد حدود ۴۹۵۰ علت مرگ‌ومیر به دلیل زندگی در خانه‌های سرد و مرطوب بوده است. مطالعات همچنین نشان داد وقتی میانگین دمای زمستان در بریتانیا به زیر چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد، سطح مرگ‌ومیرهای بیش از حد در زمستان افزایش پیدا می‌کند.

رسوایی ملی بریتانیا با افزایش مرگ‌های ناشی از سرما

بسیاری از مناطق بریتانیا با سرمای شدید مواجه است و هرچند دسامبر ۲۰۲۳ به‌طور غیرعادی گرم بود، در این ماه دما در بعضی از مناطق کشور به منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرد که این وضعیت نگران‌کننده محسوب می‌شود.

ارقام زمستان جاری نیز نشان می‌دهد که ۸.۳ میلیون بزرگسال در زمستان سال جاری در خانه‌های سرد و مرطوب زندگی می‌کنند و با کاهش دما، این شرایط از ناخوشایند به کاملاً خطرناک تبدیل می‌شود.

بی‌توجهی دولت بریتانیا به شرایط ملت

شهروندان و نمایندگان مردمی آن‌ها در بریتانیا، دولت را مقصر شرایط جاری می‌دانند، چراکه به‌جای اعمال تخفیف در قبوض، به شرکت‌های انرژی اجازه داده‌اند که از دادگاه‌ها برای وادار کردن خانوارها به پیش‌پرداخت هزینه‌ها استفاده کنند و هم‌اکنون اصلاح تعرفه‌های انرژی برای کمک به نیازمندان را رد کرده‌اند. دولت بریتانیا هیچ اقدام معناداری برای کمک به خانواده‌هایی که در حال حاضر با مشکل مواجه هستند، انجام نمی‌دهد که این امر یک معضل واقعی برای افراد مسنی محسوب می‌شود که با هزینه انرژی و سایر قبض‌های متورم دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

رسوایی ملی بریتانیا با افزایش مرگ‌های ناشی از سرما

تخمین زده می‌شود که زمستان گذشته، حدود ۰.۵ میلیون بریتانیایی مجبور شدند به بانک‌های گرمایی شهرها مراجعه کنند که توسط خیریه‌ها، کلیساها و پزشکان اداره می‌شوند تا مردم بتوانند حداقل برای مدتی بدون هیچ هزینه‌ای خود را از سرما دور نگه دارند. بریتانیا به‌رغم اینکه یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، در سال جاری نیز با شرایط مشابهی مواجه است.

نمایندگان بریتانیایی این مسئله را یک رسوایی ملی می‌دانند؛ چراکه بریتانیا کمترین عایق‌بندی خانه‌ها را در اروپای غربی دارد و هر سال هزاران نفر جان خود را به این دلیل از دست می‌دهند.

عایق‌بندی خانه‌ها با سرعت و مقیاس درست در سراسر بریتانیا، این مرگ‌های غیرقابل اجتناب را به‌شدت کاهش می‌دهد و با کاهش هزینه‌های قبوض انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای، به مقابله با هزینه‌های زندگی و بحران‌های اقلیمی کمک می‌کند.

کد خبر 721489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.