۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
هوای الوند ناسالم شد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از ایجاد وضعیت قرمز آلودگی هوا در شهر الوند خبر داد و گفت: در حال حاضر هوای شهر الوند (مرکز شهرستان البرز) برای همه گروه‌ها ناسالم است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از ایجاد وضعیت قرمز آلودگی هوا در شهر الوند خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شاخص پایش کیفی هوای شهر الوند (مرکز شهرستان البرز) به ۱۵۳ واحد پی‌پی‌ام رسیده و هوای این شهر برای همه گروه‌ها ناسالم است.

وی افزود: بنابراین افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

عضو شورای هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با اشاره به آخرین وضعیت پیش‌بینی هوای استان هم گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا ظهر دوشنبه دوم بهمن وضعیت جوی نسبتاً پایدار خواهد بود و با توجه به پایداری جو در مناطق پرتردد و صنعتی انباشت آلاینده‌های جوی را داریم.

ورود سامانه بارشی از دوشنبه‌شب

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: از اواخر وقت دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه با گذر سامانه بارشی، افزایش ابر و در بعضی از ساعت‌ها بارش برف، باران، گاهی وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف با احتمال کولاک خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به لحاظ دمایی از سه‌شنبه تا پنجشنبه روند کاهش محسوس دما و یخبندان به‌ویژه در صبح پنجشنبه را پیش رو داریم.

کد خبر 721483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.