آغاز بارش‌ها از روز دوشنبه در کشور / بازگشت آلودگی هوا به ۴ کلان‌شهر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از کشور طی روز دوشنبه گفت: در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی انتظار می‌رود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و در نوار شمالی به‌ویژه سواحل شمالی کشور روند افزایش نسبی دما و در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی انتظار می‌رود.

وی افزود: از ظهر روز یکشنبه به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها کاسته می‌شود و در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد، روز دوشنبه نیز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی روز دوشنبه در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، شاهد افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد خواهیم بود و روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، گستره بارش کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و کل سواحل دریای خزر را در بر خواهد گرفت.

ضیائیان ادامه داد: در روز سه‌شنبه بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و زنجان، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت.

وی گفت: روز چهارشنبه گستره بارش این سامانه در استان‌های واقع در نوار غربی و شمالی کشور خواهد بود و در گیلان و غرب مازندران و شمال زنجان بارش باران و برف شدت خواهد داشت، همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری با غبار رقیق، از بعدازظهر افزایش ابر، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 721381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.