روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری ایران و پاکستان شد

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای از تهران و اسلام‌آباد خواست در برخورد با تنش اخیر حداکثر خویشتن‌داری را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به تشدید تنش‌ها بین ایران و پاکستان، با انشتار بیانیه‌ای از تهران و اسلام‌آباد خواست که حداکثر خویشتن‌داری را نشان دهند و مسائل را منحصراً از طریق دیپلماسی حل‌وفصل کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه ضمن «آمادگی مسکو برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی» آمده است که «مسکو امیدوار است که ایران و پاکستان به‌زودی بتوانند اختلاف‌ها را با روح حُسن هم‌جواری دیرینه حل کنند.»

ساعاتی پیش «یانگ یو دونگ» سر کنسول چین در کراچی نیز در اظهاراتی تاکید کرد: پاکستان و ایران می‌توانند مشکلات را از طریق گفتگو حل کنند. وی افزود: چین به دو کشور دوست یعنی پاکستان و ایران می‌گوید ما آماده ایفای نقش میانجی هستیم.

«عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان نیز درباره درگیری‌های اخیر مرزی میان ایران و پاکستان گفت: ما از نیروهای مسلح در هدف قرار دادن مخفیگاه‌های تروریست‌ها که ضمن مصون ماندن شهروندان ایرانی رخ داد، قدردانی می‌کنیم. ما به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها احترام کامل می‌گذاریم و از سایر کشورها نیز همین انتظار را داریم.

وی در ادامه تأکید کرد که پاکستان و ایران دو کشور برادر هستند و مسائل باید از طریق گفتگو و رایزنی متقابل حل شود.

از طرفی دیگر ارتش پاکستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جریان حملات اخیر به نقاط مرزی، نهایت احتیاط را به کار بردیم تا از آسیب‌های جانبی جلوگیری کنیم. ارتش پاکستان بر لزوم انجام گفت و گو و همکاری برای حل مسائل دوجانبه با ایران نیز تاکید کرد.

کد خبر 721171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.