استریم چهارم تصفیه خانه فاضلاب اراک  به بهره برداری می‌رسد

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:تصفیه خانه فاضلاب اراک دارای ظرفیتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است و طبق برنامه تدوین شده ۹۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، ذوالفقار مهدی زاده در سفر به استان مرکزی و بازدید از تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب این استان اظهارکرد: در آینده نزدیک استریم چهارم این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۹۲۵۰ متر مکعب در شبانه روز به بهره برداری می‌رسد.

وی هدف سفر خود را بازدید از پروژه‌های اولویت دار در مصوبات سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب اراک یک تصفیه خانه مدرن با پیشرفته‌ترین فن آوری های روز صنعت تصفیه فاضلاب است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تولید بیش از هزار و ۱۰۰ لیتر پساب در این تصفیه خانه بر ضرورت استفاده از این ظرفیت برای تأمین آب در بخش صنعت تاکید کرد.

وی در ادامه این سفر با بازدید از مراحل بهره برداری آزمایشی از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب خمین گفت: فاز دوم این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و ۹۸.۶ درصد پیشرفت فیزیکی اکنون به طور ازمایشی در مرحله بهره برداری قرار دارد و در اینده ای نزدیک و با تأمین ۳۵۰ میلیارد اعتبار وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مهدی زاده با اشاره به تسریع در روند اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرهای شازند آستانه اظهارکرد: تکمیل این تصفیه‌خانه در حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه‌های مختلف این استان فراهم کرد.

به گزارش ایمنا، بازدید میدانی از تصفیه خانه‌های آب در حال ساخت آب شهر ستان شازند و تصفیه خانه فاضلاب شهر مهاجران دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان مرکزی بود.

کد خبر 721145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.