اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و به موقع در بحران‌ها امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و به موقع در شرایط خاص و بحرانی نقش مهم و برجسته‌ای در تأمین امنیت روانی جامعه و پیشگیری از شایعات دارد.

به گزارش‬ خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای اطلاع رسانی دستگاه قضائی استان کرمان اظهار کرد: در جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان دادستانی مرکز استان اعم از شخص دادستان، معاونین و بازپرسان و همچنین مدیران و کارکنان اداره کل پزشکی قانونی به صورت ۲۴ ساعته برای شناسایی هویت پیکرهای شهدا تلاش کردند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هویت شهدا شناسایی و جواز دفن شهدا صادر شد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی افزود: پرونده جنایات کاران این حادثه تروریستی به صورت ویژه و خارج از نوبت در دادستانی مرکز استان کرمان در حال رسیدگی است و نتایج تحقیقات در مراحل مختلف پرونده از طریق مرکز رسانه قوه قضائیه به اطلاع مردم شریف خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این جلسه از اقدامات ارزشمند مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری استان کرمان در زمینه اطلاع رسانی فعالیت‌های دستگاه قضائی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: برای اولین بار پس از سفر استانی ریاست معزز قوه قضائیه به استان کرمان طی الواحی از سوی قوه قضائیه از پوشش رسانه‌ای شایسته برنامه‌های سفر شورای عالی قضائی کشور به کرمان توسط روابط عمومی دادگستری کرمان تقدیر و قدردانی شد.

وی بیان کرد: هدف از دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ای قوه قضائیه هماهنگی و تمرکز در سیاست‌ها، انسجام در برنامه‌های کلان اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، ارتقا فرهنگ حقوقی قضائی، گسترش دسترسی جامعه به عدالت قضائی، اطلاع رسانی شفاف سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکرد قوه قضائیه و در اجرای برنامه‌های توسعه قضائی است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بر برگزاری شورای اطلاع‌رسانی دستگاه قضائی استان کرمان با عضویت اعضای شورای قضائی استان به منظور هماهنگی و انسجام‌بخشی به اطلاع‌رسانی قضائی در دادگستری استان کرمان تأکید و تصریح کرد: بر برگزاری جلسات مستمر و منظم کمیته دائمی اطلاع رسانی استان تحت نظارت شورای قضائی و اطلاع رسانی دستگاه قضائی استان تاکید داریم و به ویژه در شرایط خاص و بحرانی ضرورت تشکیل این جلسات بیشتر است.

وی عنوان کرد: در خصوص جنایت تروریستی که در گلزار شهدای کرمان رخ داد، اگر دستگاه قضائی در تحقیقات خود و گروه‌های تحقیق اعزامی از نهادهای ملی ذیربط به این جمع بندی برسد که قصوری رخ داده است، قطعاً با متخلفان برخورد خواهد کرد.

در ادامه احمد آبیار مدیرکل بازرسی استان کرمان نیز بر ضروت اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه در شرایط بحرانی تأکید کرد و گفت: مسئولان باید در شرایط خاص به گونه‌ای اطلاع رسانی‌ها نمایند تا مورد سو استفاده رسانه‌های معاند و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نشود.

سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۱۰ عنوان خبر، پنج بولتن خبری و نه بولتن عملکردی، دو عنوان کتاب تهیه و ۱۱ مصاحبه رادیویی و تلویزیونی با صداوسیمای مرکز کرمان داشته‌ایم.

حمزه امیرمحمدی نسب نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد شورای اطلاع رسانی دستگاه قضائی استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از چهارمین جشنواره رسانه و عدالت از سوی اصحاب محترم رسانه در استان کرمان به عمل آمده است و مشارکت رسانه‌ها در این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل ۵۰ درصد رشد داشته است و برای اولین بار شاهد سه رقمی شدن تعداد حضور رسانه‌ها در این رویداد هستیم.

دبیر شورای اطلاع رسانی دستگاه قضائی استان کرمان ادامه داد: آثار رسیده به جشنواره در مرحله داوری است و امیدواریم پس از اعلام نتایج از سوی هیأت داوران، اختتامیه جشنواره در اسفند و قبل از ماه مبارک رمضان با حضور اصحاب رسانه و مسئولان کشوری و استانی برگزار شود.

مدیر استانی مرکز رسانه قوه قضائیه در دادگستری استان کرمان بیان کرد: دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دستگاه قضائی از ابتدای سال ۱۲ مصاحبه مطبوعاتی برای مقامات ارشد قضائی و مدیران کل سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در کرمان و برخی شهرستان‌ها برگزار کرده است.

کد خبر 721123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.