مجاز شدن مدارس برای برپایی کلاس فوق برنامه در روزهای تعطیل با استفاده از معلمان بازنشسته

رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه در وزارت آموزش و پرورش از پیش‌بینی حکمی در برنامه هفتم توسعه خبر داد که بر اساس آن مدارس می‌توانند در روزهای تعطیل و ساعات غیرآموزشی از ظرفیت معلمان شاغل و بازنشسته به منظور برگزاری فعالیت‌های فوق برنامه برای دانش‌آموزان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد با بیان اینکه در بخش آموزش برنامه هفتم توسعه با نظر دولت، مجلس و همراهی شورای نگهبان شاهد باکیفیت‌ترین برنامه پنج ساله در تمام این سال‌ها هستیم، اظهار کرد: تاکنون شاهد این امر بودیم که در ساعات غیرآموزشی و ایام تعطیل مانند ایام تابستان، روزهای پنجشنبه و جمعه و ساعات بعدازظهر، بسیاری از مراکز آموزشی و پرورش تعطیل بودند.

وی با اشاره به اهمیت باز بودن مدارس در ساعات و ایام تعطیل و غیرآموزشی برای تعمیق یادگیری دانش‌آموزان و حضور آنها در برنامه‌های فرهنگی و پرورشی افزود: یکی از دلایل بسته بودن مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی در ساعات غیرآموزشی و ایام تعطیل برای برگزاری فوق برنامه‌ها، قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات و قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها است و این دو قانون باعث شده است که در حال حاضر مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی نتوانند از ظرفیت معلمان شاغل و معلمان بازنشسته برای برگزاری فوق برنامه‌ها استفاده کنند.

رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه در وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون طی حکمی در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است تا آموزش و پرورش از ظرفیت بازنشسته‌ها و معلمان شاغل در ساعات غیرآموزشی و ایام تعطیل برای فعال کردن مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی استفاده کند.

ستاری‌فرد ادامه داد: تاکنون برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، مردمی و غیردولتی در جهت برگزاری فوق برنامه‌ها ممنوعیتی وجود نداشته است و آنچه ممنوع بود استفاده از ظرفیت کارکنان شاغل و بازنشسته بود که با حکم مذکور در برنامه هفتم این محدودیت برداشته می‌شود و این امر می‌تواند در فعال کردن مدارس و تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله کمک کند.

وی عنوان کرد: مربیان و معلمان شاغل و بازنشسته واجد صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در اجرای فوق برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در ساعات غیر آموزشی و ایام تعطیل مجاز شدند تا در این ساعات و ایام تعطیل مدارس را فعال کنند، به این ترتیب این ظرفیت اجتماعی هدر نمی‌رود و می‌توانیم شاهد افزایش بهره‌وری مدارس باشیم و این امکان برای استفاده از ظرفیت مردمی و غیر دولتی نیز وجود دارد.

رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، مدرسه قابل اعتمادترین مکان و معلم قابل اطمینان‌ترین فرد از نظر مردم شناخته شده است.

کد خبر 721114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.