قرارگاه انتخابات در دانشگاه یاسوج راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه یاسوج از راه‌اندازی قرارگاه انتخابات در دانشگاه یاسوج با حضور دانشجویان و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و امیدآفرینی در جامعه و ضرورت افزایش میزان مشارکت مردم در این صحنه مهم سیاسی در کشور دانشگاه یاسوج از هیچ تلاشی برای حضور نامزدهای انتخاباتی با هر گرایش و سلیقه سیاسی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: طبق خواسته مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرارگاه انتخابات در تمامی دانشگاه‌های جامع کشور تشکیل شده است و یکی از این دانشگاه‌ها در دانشگاه یاسوج خواهد بود.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: از منظر وزارت علوم هیچ‌یک از سلایق مختلف سیاسی و نامزدها ارجحیت نسبت به دیگری ندارد و همه سلایق و کاندیداها در چارچوب قانون می‌توانند از امکانات دانشگاه بهره ببرند و نسبت به ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند و به ارائه برنامه‌های خود بپردازند.

وی تصریح کرد: قرارگاه انتخابات در دانشگاه یاسوج و به نمایندگی از جامعه دانشگاهی و دانشجویی استان با هدف ایجاد شور و شوق انتخاباتی تشکیل شده‌است.

کرمی خاطرنشان کرد: تمامی نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، به دانشگاه دعوت و راهکارها و نظرات و پیشنهاد آن‌ها شنیده می‌شود.

وی افزود: سخنرانی‌ها، برگزاری میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی با حضور همه نامزدهای انتخاباتی و افراد شاخص حاضر در صحنه با قوت و جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس دانشگاه یاسوج همچنین از برپایی و راه‌اندازی تریبون آزاد برای ارائه مطالبه‌های دانشجویی در دانشگاه خبر داد و گفت: این کار و ریسک‌پذیری در راستای ایجاد شور و شوق و نشاط انتخاباتی و افزایش حضور مردم است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف وزارت علوم و دانشگاه‌ها، ایجاد فضای باز سیاسی در سطح مراکز دانشگاهی است تا تشکل‌ها و دانشجویان بتوانند با وسعت نظر و روشنگری بیشتر جامعه کنشگری داشته باشند و بتوان شور و نشاط اجتماعی را به دانشگاه‌ها تزریق کنیم.

کرمی گفت: برگزاری تریبون آزاد با موضوع انتخابات از سوی بسیج دانشجویی قرار است از بیست‌وسوم بهمن و پس از نتایج قطعی تأیید صلاحیت‌شدگان نامزدهای انتخاباتی راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان نهاد مهم و مرجع علمی در موضع‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش دارد و بهتر است که مراکز علمی محور همه برنامه‌های انتخاباتی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در فضای انتخابات باشد.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پیش است، افزود: ورود داوطلبان به دانشگاه جامع استان می‌تواند زمینه‌ساز افزایش مشارکت مردم در این صحنه سرنوشت‌ساز باشد.

کد خبر 721046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.