صادرات ماهانه ۴ میلیون دلار محصولات غذایی از استان مازندران

مدیر نظارت بر موادغذایی و بهداشتی علوم پزشکی مازندران گفت: صادرات محصولات این استان به کشورهای شمالی و جنوبی افزایش یافته است و به طور ماهانه ۳.۵ تا ۴ میلیون دلار صادرات محصولات موادغذایی از مازندران صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدحسین اصفهانی‌زاده شامگاه _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در حاشیه شانزدهمین سالروز تأسیس انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران در مجتمع میزبان بابلسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولان فنی به عنوان نمایندگان وزارت بهداشت و درمان سکاندار مسؤلیت محصولات ایمنی در سطح کارخانجات موادغذایی این استان هستند.

وی افزود: حضور آن‌ها جهت اطمینانی بر سلامت موادغذایی بر روی سفره همه مصرف‌کنندگان مازندران است و همه آن محصولات با سلامت در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها قرار گیرد.

مدیر نظارت بر موادغذایی و بهداشتی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ناظران فنی در تمامی کارخانجات کشور حضور و نظارت دارند تا مصرف‌کنندگان با ایمنی بالا از محصولات در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار دهند، گفت: برگزاری چنین همایش تجلیلی نیز موجب ترغیب بیشتر بر باکیفیت شدن محصولات بهداشتی و موادغذایی از سوی کارخانجات می‌شود.

اصفهانی‌زاده با اشاره به افزایش صادرات محصولات مازندران با کیفیت محوری عنوان کرد: صادرات محصولات این استان به کشورهای شمالی و جنوبی افزایش یافته است و به طور ماهانه ۳.۵ تا ۴ میلیون دلار صادرات محصولات موادغذایی را از مازندران داریم.

وی با اعلام اینکه بیشترین صادرات موادغذایی این استان فراورده‌های لبنی و نوشیدنی است، مطرح کرد: این محصولات به کشورهای روسیه، اوراسیا، برخی کشورهای اروپایی، خلیج‌فارس و عراق صادر می‌شود.

مدیر نظارت بر موادغذایی و بهداشتی علوم پزشکی مازندران افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی موادغذایی تابع مقررات و استانداردهای خاص خود به تولید محصول خود می‌پردازند و باید به رعایت آن اقدام کنند.

اصفهانی‌زاده با بیان اینکه مازندران با ۵۰۰ واحد فعال و غیرفعال تولیدی صنعت غذا دارد که حدود ۳۷۰ واحد آن فعال هستند که با ضوابط استاندارد خود به تولید محصولات می‌پردازند، یادآور شد: هر یک از این کارخانجات باید به تولید محصولات مشتری‌پسند بپردازند تا با محصولات مشابه دیگر کشورهای دنیا رقابت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مازندران در این امر به خوبی عمل کرده و دانشگاه علوم پزشکی نیز به عنوان ناظر همراه این محصولات نوآورانه هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه سعی می‌کند این محصولات مشابه را پروانه دهد تا از کشورهای رقیب عقب نمانند و صادرات محصولشان را به کشورهایی که چنین محصولاتی ندارند، صادر کنند.

کد خبر 720980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.