استخدام راننده اتوبوس در اصفهان/ شهروندان قطع درختان را به ۱۳۷ گزارش دهند

شهردار اصفهان با بیان اینکه به‌تازگی بریدن درختان در کوچه باغ‌ها به معضل تبدیل شده است، از این‌رو علاوه بر افزایش گشت‌ها و مراقبت‌ها در این زمینه، اهالی می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند، گفت: اگر شهروندان شاهد این اتفاق بودند، بلافاصله با ۱۳۷ تماس بگیرند تا جلوی مجرم گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: تعداد اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی کم است، از این‌رو پیگیر بودیم تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان اضافه کنیم.

وی افزود: تعدادی اتوبوس خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل شهری اصفهان اضافه شد و در صدد خرید تعداد دیگر نیز هستیم، اما در مقابل باید راننده اتوبوس نیز جذب شود.

شهردار اصفهان با اشاره به استخدام راننده اتوبوس در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: طی فراخوان اعلام شده، افراد دارای گواهینامه پایه یک یا دو با چند سال سابقه رانندگی می‌توانند به این شرکت مراجعه کنند.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

پله‌های برقی میدان آزادی فعال است

شهروند: پل‌های عابر پیاده و پله‌برقی‌های میدان آزادی همیشه خاموش است، با توجه به فاصله زیاد پله‌ها رفت‌وآمد از آن‌ها مشکل است، چرا اقدامی برای رفع این مشکل انجام نمی‌شود؟

شهردار اصفهان: میدان آزادی شش دستگاه پله مکانیزه دارد که به جز دو دستگاهی که نیاز به تعویض دارد، چهار دستگاه دیگر باید فعال باشد.

اصغر کشاورز راد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان: پله‌های برقی میدان آزادی فعال است، البته ممکن است در مقاطعی دستگاه‌ها قطع شود، اما همکارانم سریع راه‌اندازی می‌کنند، در حال حاضر نیز فعال است.

برای دو دستگاه پل عابرپیاده مکانیزه که به‌تازگی شرکت نیک‌اندیش با پیمانکار دیگر قرارداد بسته است، پله‌ها تهیه شده و در انبار شهرداری قرار دارد که باید نصب شود.

پیگیر استانداردسازی آسانسورها هستیم، اما پله‌های برقی استاندارد اجباری ندارد؛ موضوع مهم این است که استانداردسازی زمان‌بر است. پله‌های برقی جدیدی نصب نمی‌شود و همان پله‌هایی که چندین سال قبل نصب شده است، اورهال می‌شود که این اقدامات طبق زمان‌بندی تا پایان سال انجام می‌شود.

استخدام راننده اتوبوس در اصفهان/ شهروندان قطع درختان را به ۱۳۷ گزارش دهند

اجرای پروژه‌ها نسبت به تحقق درآمدها اولویت‌بندی می‌شود

شهروند: چندین سال است که ورودی اطشاران به سوی کوی میلاد، خطرناک است و کوره آجرپزی آزادسازی نشده است!

شهردار اصفهان: این قسمت در اختیار بخش خصوصی است، طی پیگیری‌ها و همکاری با بخش خصوصی، به کمیسیون ماده ۵ راه پیدا کرد، کاربری آن اصلاح و ارتفاع تعریف شد، در حال حاضر باید تفکیک و اقدام انجام شود، شهرداری منطقه ۱۰ با مالکان در ارتباط بوده است و مانع قانونی وجود ندارد.

اجرای پروژه‌ها نسبت به تحقق درآمدها اولویت‌بندی می‌شود، بعضی از آن‌ها ممکن است مشکل تعارض ملکی و مسائل حقوقی پیدا کند که گاهی به این دلایل از اولویت خارج می‌شود.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان: سال‌های زیادی است که ورودی محله اطشاران جزو مطالبات به‌حق اهالی این منطقه است، در سال‌های گذشته اقداماتی برای دریافت مجوزهای قانونی از کمیسیون ماده ۵ انجام شد و آبان سال جاری مجوز تفکیک و جابه‌جایی احداث کوره نقش جهان دریافت و مشکل قانونی آن رفع شده است.

این کوره به لحاظ وضعیت فیزیکی مشکلات متعددی از جمله جابه‌جایی تأسیسات آب و برق، تصحیح توپوگرافی محل، فضای سبز و درختان معارض دارد که با هماهنگی مالکان و همکاری سایر ارگان‌ها همچون آب، برق، گاز و مخابرات در حال انجام هستیم.

همچنین در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است که با رفع معارض و دریافت مجوز قانونی احداث خیابان انجام شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد، البته جابه‌جایی تأسیسات سنگین زمان‌بر است.

قرار بود استحکام‌سازی آشیانه آتش‌نشانی در میدان لاله نیز انجام شود؛ این ایستگاه هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی است و هیچ ضربه‌ای به ارائه خدمت وارد نمی‌شود؛ با توجه به محقق نشدن یک‌سری درآمدها این پروژه به بودجه سال ۱۴۰۳ منتقل و پایدار شد.

ماده ۱۰۱ شهرداری تنها شامل زمین‌هایی با متراژ بیش از ۵۰۰ متر مربع است

شهروند: با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی جامعه، قانونی که شهرداری برای پروانه ساخت‌وساز اجرا می‌کند، ۴۳ درصد ارزش زمین است، اما با وجود تورم ایجاد شده، به میزان درآمدهای مردم اضافه نشده است و ساخت‌وساز مسکن با این اوضاع بسیار مشکل است، انتظار داریم شهرداری قیمت‌ها را برای دریافت مجوز ساخت‌وساز کاهش دهد.

شهردار اصفهان: مبنایی در بحث پروانه ساختمان نداریم، احتمالاً مبلغی که بیان شد با احتساب ماده ۱۰۱ تفکیک بوده که حداکثر آن ۴۳ درصد است.

وحید مهدویان، معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان: هنگام دریافت پروانه برای زمین‌های بزرگ، ابتدا تفکیک بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی انجام می‌شود، همچنین مبنای ارائه خدمات نیز ضوابط و مقررات شهرسازی است که زمین بزرگی تفکیک می‌شود، معابر رها می‌شود، خدماتی از جمله فضای سبز، خدماتی و آموزشی فراهم می‌شود، درواقع پس از رهاسازی معابر و خدمات، مابقی به منزل‌های مسکونی تبدیل و امکان صدور پروانه ساختمان ایجاد می‌شود.

در قانون ۱۰۱ شهرداری‌ها حداکثر ۴۳ درصد سهم خدمات، معابر و مسائل مربوط به تفکیک است که در زمین‌های ۵۰۰ متر به بالا این قانون اجرا می‌شود، اما شهروندی که قصد دریافت پروانه برای زمین دارد، از لحاظ ارتفاع و سطح اشغال بر اساس ضوابط طرح تفصیلی مشخص می‌شود و مبنای هزینه پروانه، عوارض هزینه پروانه و در حد دو تا سه درصد قیمت آپارتمان است.

استخدام راننده اتوبوس در اصفهان/ شهروندان قطع درختان را به ۱۳۷ گزارش دهند

مرجع مسئله‌شناسی در محلات مردم هستند

شهروند: به تازگی یک پروژه عمرانی که موجب نارضایتی تمام اهالی است، در خیابان ۲۲ بهمن واقع در خیابان کاوه در حال اجرا است، در حالی که نیازی به پیاده‌روسازی در این خیابان نبود و اقدامات انجام شده بیشتر موجب وقوع تصادف در این محل می‌شود.

شهردار اصفهان: به‌طور معمول مداخلاتی که در محلات انجام می‌شود پس از مشورت با مردم محل است، مرجع مسئله‌شناسی در محلات مردم هستند؛ در این محل شکایات متعددی از سوی شهروندان وجود داشته که معابر این چنینی که درِ منزل به آن باز می‌شود، پیاده‌رو داشته باشد تا ایمنی برای افراد ایجاد و به جای نگاه خودرو محور، نگاه انسان‌محور وجود داشته باشد.

مهدی سلطان‌آقایی، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان: روز دوشنبه ملاقات مردمی برقرار شد و تعداد زیادی از مردم این محله عرض تشکر در خصوص این طرح داشتند، درواقع اختلاف نظرهایی وجود داشت، شاهد تداخل عابر و خودرو به‌ویژه برای دانش‌آموزان بودیم که به دلیل نبودن پیاده‌رو رخ می‌داد، علاوه بر این یک سمت مادی تبدیل به پارکینگ شده بود و رفت‌وآمدی انجام نمی‌شد، قسمت آخر سمتی که به خیابان اشراق متصل می‌شد مسدود بود که با اجرای طرح این قسمت باز شد و یک سمت مادی به مسیر رفت و سمت دیگر برای برگشت اختصاص پیدا کرد.

در این طرح ساماندهی خیابان، مالون‌چینی مادی و آسفالت در نظر گرفته شده است که پیاده‌روسازی آن آغاز شده است و مابقی طرح نیز تکمیل می‌شود.

برای اجرای این پروژه حدود شش میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و پروژه بر اساس درخواست معتمدان محل و نیازسنجی اداره ترافیک انجام شده است.

تغییر کاربری مقوله‌ای میان بخشی است

شهروند: بیشتر درختان نصرآباد و باغ‌ها از بین رفته است؛ چرا برای این قسمت هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود و اجازه داده نمی‌شود دیوارکشی باغ‌ها انجام شود؟

شهردار اصفهان: در منطقه ۹ و محدوده ناژوان دو مشکل وجود دارد؛ به‌تازگی بریدن درختان در کوچه باغ‌ها به معضل تبدیل شده است، از این‌رو علاوه بر افزایش گشت‌ها و مراقبت‌ها در این زمینه اهالی می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

اگر مردم شاهد این اتفاق بودند بلافاصله با ۱۳۷ تماس بگیرند تا جلوی مجرم گرفته شود.

تغییر کاربری مقوله‌ای میان بخشی بین شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه‌وشهرسازی و استانداری است که باید تصمیم مشترک گرفته شود و تصمیمات تنها در اختیار شهرداری نیست.

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان: در رابطه با کاربری که مطرح شد، اگر زمین در محدوده شهرداری منطقه ۹ قرار دارد، داری کاربری است، از جمله تجاری، فضای سبز یا مسکونی، شهروندان باید مراجعه کنند تا پس از بررسی ملک راهنمایی شوند، اما اگر در اراضی حفاظت شده ناژوان قرار دارد، باید با مدیر ناژوان هماهنگ شود که روند جداگانه‌ای دارد.

سال‌های گذشته نیز قطع درختان وجود داشته است، اما در سال جاری با حمایت دستگاه قضائی، همکارانم در کنترل نظارت و سازمان فضای سبز مراقبت ویژه‌ای انجام شد.

قطع درختان توسط قاضی جرم کیفری تشخیص داده شد و افرادی که اقدام به قطع درختان کردند در بازداشت به سر می‌برند، دستگاه قضائی با سخت‌گیری در این حوزه عمل می‌کند.

کد خبر 720827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.