رشد شاخص‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از رشد شاخص‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک‌مداح اظهار کرد: در حوزه مسکن روستایی در دولت سیزدهم با ۴ درصد رشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میانگین ۴۸ درصد در شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی استان دست یافته است.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان ۲۱ هزار واحد در حوزه مسکن روستایی در حال ساخت است که تا پایان سال جاری ۱۱ هزار واحد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: تا کنون از مجموع ۲۷۱ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، بیش از ۱۳۰ هزار واحد بازسازی و مقاوم‌سازی شده است و هدف بلند مدت ما این است که در سال ۱۴۱۰ هیچ واحد غیرمقاومی در سطح استان وجود نداشته باشد.

بیک مداح گفت: در دولت سیزدهم شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از اجرای طرح هادی روستایی با سه درصد رشد به ۲۱ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان ۳۴۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که در ۷۵۰ روستا اجرای طرح هادی انجام گرفته و بیش از ۱۳۰ روستا از این تعداد در دولت سیزدهم اجرای طرح هادی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: در تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی در دولت سیزدهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به رشد ۵ درصدی دست یافته است، به‌گونه‌ای که ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از تهیه طرح هادی روستایی بهره‌مند هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: رشد ۱۰ برابری اجرای آسفالت در استان، نشان از جدیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در افزایش بهره‌مندی از اجرای طرح هادی روستایی در سطح استان دارد.

بیک مداح ادامه داد: طرح شاخص دیگر که در سطح استان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده، سامان‌دهی محلات و حاشیه شهرهاست که از جمله آن اجرای آسفالت ۶ محله به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع در زابل، اجرای آسفالت در حاشیه شهر چابهار به میزان ۱۴۲ هزار متر مربع و احداث سه پارک محله‌ای در این شهر، ساماندهی و آسفالت محلات، اجرای سه زمین چمن، و آسفالت ۱۶ هزار متر مربع در زاهدان است.

وی تصریح کرد: در موضوع طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با رشد چند برابری، شاهد تعریف و اجرای بیش از هفت هزار واحد در سطح شهرهای استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برخی طرح‌هایی که در دولت سیزدهم به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده است خدمات جدیدی بوده و برای اولین بار در استان در حال اجراست که مهم‌ترین آن ایمن‌سازی ۷۵ هوتک در ۴۴ روستا و مبارزه با فرسایش خاکی (گرگروک) در جنوب استان است.

بیک مداح افزود: تأسیس پنج دفتر نمایندگی در شهرهای هیرمند، قصرقند، دشتیاری، سرباز و لاشار در دولت سیزدهم انجام شد تا خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سهولت بیشتری در دسترس ساکنان این مناطق قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه شاخص دیگر، تهیه طرح منظومه‌های روستایی شهرستان تفتان است که با ایجاد ۸۰ صندوق خرد روستایی با قوت در حال پیگیری است.

کد خبر 720779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.