مدیریت شهری قزوین از طرح ساماندهی گلزار شهدا حمایت کند

رئیس کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن قهرمانان واقعی به مردم ضرورت دارد تا مساعدت‌های مالی از طرح ساماندهی گلزار شهدا در شورا و مدیریت شهری صورت گیرد.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: عزت و اقتداری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه شاهد هستیم مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است؛ بنابراین مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به طرح جامع گلزار شهدا و ساماندهی این مکان مقدس، افزود: شهدا قابل افتخارترین مشاهیر کشور هستند و ضرورت دارد تا گلزار شهدا و آرامگاه آن‌ها همچون آستان امامزادگان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، مالی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شهدا به عنوان الگوی جامعه و به ویژه نسل‌های آیندگان هستند، خاطرنشان کرد: برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن قهرمانان واقعی به مردم، ضرورت دارد تا در راستای ساماندهی گلزار شهدا مساعدت‌های مالی از اجرای این طرح در شورا و مدیریت شهری صورت گیرد.

چگینی اضافه کرد: آرامش و آسایش امروز جامعه مرهون ایثارگری و خون شهدا است و حمایت از اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا می‌تواند ادای دین و احترام به این ایثارگری و ازخودگذشتگی‌ها باشد.

وی تاکید کرد: لازم است در طرح ساماندهی گلزار شهدا برای آسایش بیشتر خانواده‌های شهدا سایبان‌هایی در محوطه طراحی شود و در بخشی از گلزار میل پرچم برای احترام به این پرچم مقدس نیز تعبیه شود، باید در مکانی که مراسم تشییع خانواده‌های شهدا انجام می‌شود صندلی و سایبان تعبیه شود تا خانواده‌ها در سرما و گرما دچار زحمت نشوند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار توجه به تولید محتوا و ساخت فیلم و سریال از شهدای شاخص استان شد و گفت: شهر واستان قزوین دارای شهدای بسیار شاخص است که می‌توانند در جامعه جریان‌ساز باشند، اما به آن‌ها پرداخته نشده است؛ بنابراین ضرورت دارد تا در فیلم و سریال داستان زندگی و رشادت‌های آن‌ها برای مردم بازگو شود.

چگینی بر لزوم تحقق بودجه سازمان زیباسازی تاکید کرد و افزود: اقدامات این سازمان پیشانی و ویترین شهر است و به نوعی آبروی شهر محسوب می‌شود به‌رغم اهمیت اقدامات این سازمان و تأکیدهای اعضای شورا مبنی بر تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه این سازمان اما متأسفانه تاکنون زیر ۴۰ درصد بودجه این سازمان محقق شده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا مدیریت شهری نسبت به پرداخت کامل بودجه این سازمان اقدام کند تا برای فضاسازی شهر و اجرای برنامه‌های مناسبتی در ایام پیش‌رو با مشکل مواجه نشویم.

کد خبر 720775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.