گشت ارشاد مسئولان در اصفهان به‌صورت جدی فعال است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: گشت ارشاد مسئولان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری و تعامل بازرسی استانداری اصفهان و معاونت امنیتی و سیاسی فرمانداری شهرستان اصفهان به‌صورت جدی فعال و عملکرد مدیران مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان حجت‌الاسلام محسن مظاهری در جلسه مشترک ستاد و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: ماهیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی است و از سویی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر نیز بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که با جریان مردمی در مطالبه‌گری و احیای فریضه‌ها تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش ما در ستاد حمایت کامل از جریان‌ها و گروه‌های مردمی است، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از در بیش از ۵۰ شهر و شهرستان استان فعال است و در این راستا جلساتی را با ائمه جمعه استان با موضوعات آشنایی با قوانین امر به معروف، همچنین جایگاه ستاد و جریان‌ساز بودن ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرها و شهرستان‌ها برگزار کرده‌ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با یادآوری اینکه تعامل بسیار خوبی میان ائمه جمعه به‌عنوان مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مسئولان شهرستان‌ها از جمله فرمانداران و دستگاه‌های حاکمیتی ایجاد شده است، بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر حامی اصلی دستگاه‌های حاکمیتی جهت خدمات‌رسانی به مردم و امیدآفرینی در جامعه اسلامی است.

فعالیت جدی گشت ارشاد مسئولان در استان اصفهان

حجت‌الاسلام مظاهری اعلام کرد: گشت ارشاد مسئولان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری و تعامل بازرسی استانداری اصفهان و معاونت امنیتی و سیاسی فرمانداری شهرستان اصفهان به صورت جدی فعال است که عملکرد مدیران مورد بررسی قرار گرفته است و تاکنون با همکاری بازرسی استانداری مدیرانی جابه‌جا شده‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه نظارتی خود را تا کنون به نحو احسن انجام داده و ورود بسیار خوبی در نهادها، سازمان‌ها و بیمارستان‌ها داشته‌ایم که در بعضی از این نهادها ترک فعل‌هایی صورت گرفته که تذکر داده شده است، خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها باعث شده که بدنه دولت و دستگاه‌های حاکمیتی را در زمینه رعایت و اجرای قوانین بیدار کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به گزارش‌های مردمی گفت: گزارش‌های بسیار زیادی از سوی مردم در خصوص ناهنجاری در صنوف مختلف برای ستاد ارسال می‌شود که آن‌ها را با جدیت تمام از طریق دستگاه‌های بالادستی پیگیری می‌کنیم؛ ستاد امر به معروف در مبارزه با فساد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد که در این راستا با هم‌افزایی از ظرفیت مجمع رهروان امر به معروف نیز استفاده کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مظاهری در خصوص حمایت آمران به معروف خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر حامی آمران به معروف است و در این خصوص بیش از ۱۴۰ پرونده حمایتی از آمران به معروف تشکیل شده و اعلام می‌کنیم هر شخصی که در خصوص ناهنجاری‌های جامعه تذکری داد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت بلافاصله به ستاد امر به معروف مراجعه کند تا با تشکیل پرونده حمایتی از آن‌ها دفاع کنیم.

وی با اشاره برگزاری دوره‌های آموزشی عنوان کرد: در راستای ارتقای بینش مسئولان و کارمندان دستگاه‌های حاکمیتی و گروه‌های مردمی، دوره آموزشی آشنایی با امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده، همچنین یک دوره آموزش برای ضابطان را با حضور ۱۵۰ نفر و با همکاری سپاه و دادگستری استان برگزار کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف اصفهان در پایان اظهار داشت: طرح‌های تذکر لسانی با حضور گروه‌های مردمی در نقاط مختلف شهر اصفهان، در حالی برگزاری است که این طرح‌ها بسیار مؤثر بوده است.

گشت ارشاد مسئولان در اصفهان به‌صورت جدی فعال است

در بخشی دیگر از این جلسه نیز جواد استکی، رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه مجمع رهروان امر به معروف استان آمادگی هرگونه همکاری را با مجموعه ستاد امر به معروف اصفهان دارد، اظهار داشت: لازم است از همه نیروهای ستاد و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان که جهادی و انقلابی در میدان حضور دارند و فعالیت می‌کنند تقدیر و تشکر کنم.

وی با بیان اینکه باید برای برگزاری مرتب جلسات شورای فرهنگ عمومی شهر تلاش کنیم چرا که برگزاری این جلسات یک مطالبه جدی است، افزود: این شورا ترسیم راه فرهنگی شهر را برعهده دارد و با توجه به معضلاتی که در جامعه وجود دارد جلسات و مصوبات آن باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان باعث شده که در طول یک سال گذشته روح تازه‌ای در مجموعه ستاد دمیده شود؛ فعالیت‌های میدانی ستاد چشمگیر بوده است و باید شتاب این فعالیت‌ها در جامعه بیشتر شود.

استکی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر باعث امید آفرینی در جامعه اسلامی شده است و مردم اصفهان نسبت به گذشته امیدوارتر شده‌اند، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یک امر بسیار مهم است اما دستگاه‌های مسئول در این راستا اهتمام آن‌چنانی ندارند، در حالی که باید با تمام توان از ابزارهای رسانه و فضای مجازی برای ترویج این فرهنگ استفاده کنیم.

انتخابات پیش‌رو بهترین بستر برای ترویج امر به معروف است

وی با اشاره به اغتشاشات سال قبل گفت: در جریان اغتشاشات سال گذشته اگر دشمنان نظام در مقطعی موفقیت‌هایی را کسب کردند به‌خاطر ضعف مدیران فرهنگی کشور بود که اهتمامی در خصوص تبیین فرهنگ غنی اسلامی را نداشته و ترک فعل‌هایی داشتند که با استقرار دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به این موضوع مهم شده است.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف اصفهان با اشاره به مطالبه‌گری از صداوسیما بیان کرد: مطالبه جدی ما از صدا و سیما خصوصاً مرکز اصفهان این است که محتوا و برنامه‌هایی در راستای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهد و زمان پخش آن راهم در زمانی معین کند که اوج بازدیدهای تلویزیون باشد.

استکی با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات تاکید کرد: بزرگ‌ترین معروفی که باید برای آن تلاش کنیم انتخابات پیش رو است و در این راستا باید در جهت حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات برنامه‌ریزی کنیم؛ چرا که حضور گسترده مردم باعث یاس و ناامیدی دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به سرآمد بودن مردم اصفهان در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: مردم استان اصفهان در تمام صحنه‌های انقلاب با حضور خود زبانزد و سرآمد کشور بوده و هستند و در شأن این مردم نیست که عده‌ای هنجارشکن بخواهند اعتقادات دینی مردم را از بین ببرند.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف اصفهان یادآور شد: وظیفه آحاد مردم ادای دین به شهدای والامقامی است که در وصایای خود در حفظ و دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی تاکید کرده‌اند و امروز دشمنان نظام با تمام توان تلاش می‌کنند که دین و اعتقادات مردم را از بین ببرند.

استکی در پایان افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در ترویج معروفات بین دانش‌آموزان باعث می‌شود، مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه خود بیاموزند و باید در تحقق این موضوع تلاش کنیم.

کد خبر 720687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.