ائمه جمعه تذکرات رهبر انقلاب را نصب‌العین خود قرار دهند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نکات ظریفی را به ائمه جمعه گوشزد کردند که لازم است همه ائمه جمعه آن‌ها را نصب‌العین خود قرار دهند، با اشاره به انتخابات اسفند گفت: انتخابات یکی از مصادیق تبیین بعد سیاسی و اجتماعی تقوا است.

حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب و ائمه جمعه به تبیین نقش خطیر ائمه جمعه در غنی‌سازی افکار مخاطبان با موعظه‌های سیاسی و اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: ائمه جمعه باید به تذکرات حکیمانه مقام معظم رهبری توجه بیشتری کنند و خود را به‌روز کنند، مخاطبان خود را بشناسند و بر اساس آن به موعظه اخلاقی و سیاسی و تبیین مواضع و وقایع کل جهان بپردازند.

وی افزود: از آنجا که مخاطبان نماز جمعه از گروه‌های مختلف جامعه هستند و ممکن است برخی مطالب سنگین یا برای عده‌ای تکراری باشد، ائمه جمعه باید رضایتمندی همه گروه‌ها را در نظر بگیرند و مطالب را بجا و سنجیده ارائه کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ائمه جمعه باید مردم را به قرب الهی و خلوص نیت سوق دهند و به دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم توجه داشته باشند و برای این کار رضایت الهی را در نظر بگیرند.

ائمه جمعه تذکرات رهبر انقلاب را در اولویت کار خود قرار دهند

وی در خصوص میزان موفقیت ائمه جمعه در این خصوص ابراز کرد: با وجودی که ائمه جمعه در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تلاش و انجام وظیفه می‌کنند، اما جای کار بسیار است و به‌یقین لازم است به تذکرات معظم‌له اهمیت بیشتری داده شود و این تذکرات را در اولویت کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمودی اذعان کرد: مردم جامعه همیشه در صحنه بودند و هستند؛ بنابراین نسبت به آن‌ها توسط ائمه جمعه باید خط‌دهی، اطلاع‌رسانی و تبیین به‌موقع صورت گیرد تا دشمن نتواند از خلأ چالش‌ها و کمبودهای موجود سوءاستفاده کند یا از دریچه‌ای وارد شود و ضربه بزند.

وی تاکید کرد: معظم‌له نکات ظریفی را به ائمه جمعه گوشزد کردند که لازم است همه ائمه جمعه آن‌ها را نصب‌العین خود قرار دهند و در خطبه نمازهای جمعه پیاده کنند.

انتخابات از مصادیق بعد سیاسی و اجتماعی تقوا است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انتخابات یازدهم اسفند گفت: انتخابات یکی از مصادیق تبیین بعد سیاسی و اجتماعی تقوا است؛ بنابراین ائمه جمعه باید حضور مردم در صحنه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را پررنگ کنند.

وی ابراز کرد: هرچه حضور مردم پررنگ‌تر شود، سیستم نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت و مردم‌سالاری دینی تقویت خواهد شد؛ بنا بر روایات و سیره ائمه حکومت باید پشتوانه مردمی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خودشان تصریح کرد: مردم ما همواره ثابت کرده‌اند که در همه صحنه‌ها حضور دارند و اگر مجموع انتخابات‌های تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی را جمع کنیم می‌بینیم که مردم به تعداد سال‌های انقلاب پای صندوق‌های رأی آمده‌اند که اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ائمه جمعه در این روزها جهاد تبیین برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است، گفت: مردم باید نمایندگان مجلس را خودشان انتخاب کنند تا در قانون‌گذاری شریک باشند.

مردم با روشنگری دلگرمی بیشتری برای حضور در انتخابات خواهند داشت

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: باید تبیین‌های لازم انجام شود تا مردم با عشق و علاقه پاس صندوق‌های رأی حاضر شوند و بدانند خودشان تصمیم‌گیرنده هستند و اگر قانونی تصویب شد نماینده خودشان آن را مصوب کرده است؛ با روشنگری مردم دلگرمی بیشتری برای حضور پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.

وی با اشاره به کمبودها و کاستی‌های موجود در جامعه و مأیوس کردن مردم توسط دشمنان نظام اسلامی اظهار کرد: هیچ‌گاه نمی‌توان گفت که همه‌چیز بر وفق مراد است و مطمئناً چالش‌هایی وجود دارد، اما باید آن طرف قضیه را هم دید و خدماتی که تاکنون انجام شده است را به‌موقع برای مردم اطلاع‌رسانی کرد و از باری که تحریم‌ها بر ملت ایران تحمیل کرده است نیز سخن گفت.

ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت مصرف

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به موضوع اسراف که در کلام مقام معظم رهبری نیز وجود داشت، یادآور شد: الحمدالله در مملکت ما همه‌چیز به وفور وجود دارد و نعمت فراوان است، اما باید آن را مدیریت کرد یعنی جامعه باید به سمتی برود که از داده‌های خود بهترین استفاده را کند.

وی با اشاره به مدیریت مصرف مردم در برخی کشورهای جهان اذعان کرد: در کشور ما نیز باید در زمینه مدیریت مصرف فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود؛ نعمت‌های زیادی داریم، اما اسراف و تبذیر و چشم و هم‌چشمی‌ها اجازه نمی‌دهد که فعالیت مدیران ما به چشم بیاید؛ از این‌رو دشمن سوءاستفاده می‌کند و سعی دارد مردم را دلسرد کند؛ بنابراین لازم است تبیین‌های لازم در این خصوص انجام شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در زمان‌های گذشته نیز ممکن بود برخی اجناس و اقلام در جامعه کمیاب شود، گفت: امروز شاهد کاهش نزولات رحمت الهی و خشکسالی در جامعه هستیم که ممکن است در زمینه تأمین برخی اقلام تأثیراتی داشته باشد؛ مردم باید با همدلی و رعایت ضوابط دینی و اخلاقی کمک کنند تا این کمبودها و مشکلات رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما مردم خوبی هستند و در رفع موانع و مشکلات همواره حرف اول را زده‌اند؛ از این‌رو مسئولان نیز باید احترام مضاعفی به توده مردم بگذارند و موجبات دلگرمی آن‌ها را فراهم کنند تا مردم نیز حضور پررنگ‌تری در انتخابات داشته باشند.

کد خبر 720640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.