کاهش ۳۵ درصدی صدور پروانه ساختمانی در همدان

شهردار همدان گفت: با توجه به شرایط رکود و تورم حاکم بر کشور، صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافت و تنها ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش املاک داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مسعود حسینی امروز _سه‌شنبه بیست و ششم دی‌_ در جلسه با رؤسای همیاران محلات مناطق یک و دو شهرداری، اظهار کرد: رؤسای همیاران محلات زحمات زیادی برای رفع مشکلات محله‌ها انجام می‌دهند که از زحمات آن‌ها قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امید می‌رود این جلسات و دیدارها بیشتر شود تا با ارائه راهکارها و پیشنهادهای سازنده و مناسب بتوانیم مشکلات محلات شهر را رفع کنیم.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی مدیریت شهرداری همدان اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود که باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتماد و سرمایه اجتماعی شده است.

حسینی با اشاره به بودجه ۳۷۵۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: شرایط رکود و تورم حاکم بر کشور بر مدیریت شهری همدان نیز تأثیر گذاشت بنابراین صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافت و تنها ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش املاک داشتیم.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات به ویژه در مناطق محروم شهر همدان، اضافه کرد: در بودجه سال آینده درصدی از بودجه را براساس نیازسنجی و نظر همیاران محلات به محلات مختلف شهر همدان اختصاص می‌دهیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه طرح جامع شهر همدان ۸۰۰ مورد اصلاحی داشت و در این دوره مدیریت شهری به تصویب رسید، تاکید کرد: انتظار می‌رود همیاران محلات مطالبات خود در موضوعات نیم رینگ سوم شهر همدان را از نمایندگان مجلس مطالبه کنند.

حسینی گفت: مدیریت شهری نیز به سهم خود تلاش می‌کند تا پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی بر اساس نظرات کارشناسی و فنی اجرایی شود.

رؤسای همیاران محلات مشکلاتی از قبیل طرح گردشگری برای دره مرادبیگ، اصلاح هندسی در سعیدیه، ساماندهی دست‌فروشان کوی خاتم، کمبود فضای سبز، احداث سرعت‌گیر، ساماندهی ترافیک، تهیه طرح مناسب برای تپه حاج عنایت، تقویت نواحی و فرهنگسرای و فضای سبز کوی محمدیه، رسیدگی به پارک خودروها توسط ادارات در خیابان مهدیه، پوشش رودخانه‌ها، کمبود نانوایی و صنوف مختلف و نور آرایی خیابان مهدیه را مطرح کردند.

کد خبر 720521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.