۱۲۵۰ نفر از کارکنان شهرداری قزوین مشمول پرداخت بازار کار شدند

رئیس کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین گفت: ۱۲۵۰ نفر از کارکنان شهرداری مشمول پرداخت بازار کار می‌شوند.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها و جلسات متعدد کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین پرداخت بازار کار نیروهای مؤثر مشمول قانون کار شهرداری قزوین به مرحله پایانی رسیده و در جلسه صحن شورا تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: به استناد بند ۴۹ قانون کار و دستورالعمل اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل این اجازه به کارفرما داده شده تا پرداخت فوق‌العاده جذب (بازار کار) به نیروهای مشمول قانون کار پرداخت شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، مالی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بر همین اساس پیگیری ارائه لایحه پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار شهرداری قزوین از سوی شورا صورت گرفت و جلسات متعدد کارشناسی بحث و بررسی در کمیسیون مالی پیرامون این موضوع برگزار شد.

چگینی با اشاره به جلسات کارشناسی با مدیر کل کار و امور اجتماعی و کارشناسان برای بررسی جزئیات پرداخت بازار کار، ادامه داد: در ابتدا طرح کلی پرداخت بازار کار با حضور معاون برنامه‌ریزی شهرداری و مدیران مربوطه و کارشناسان اداره کار مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات طرح شناسایی و مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۲۵۰ نفر از کارکنان شهرداری که مشمول پرداخت بازار کار می‌شوند، تصریح کرد: طی جلسات متعدد طرح نهایی که حاصل چکش‌کاری و برطرف کردن ایرادات و نواقص موجود در طرح بود در جلسه امروز کمیسیون مالی شورا تأیید و راهی صحن شورا جهت تصمیم گیری نهایی شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: مواردی از قبیل سابقه کاری، تحصیلات، و جایگاه شغلی افراد در تعیین مقدار درصدهای بازار کار تأثیر گذار خواهد بود و این سه فاکتور عامل اصلی تعیین پرداختی‌ها محسوب می‌شود.

چگینی تاکید کرد: طرح پرداخت بازار کار شامل همه نیروهای مشمول قانون کار خواهد شد، از همین‌رو امیدواریم پس از تأیید نهایی و تصویب لایحه پرداخت بازار کار به مرحله اجرایی برسد و پرسنل به حق و حقوق خودشان دست پیدا کنند.

کد خبر 720479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.