کتابخانه امیرقلی امینی نخستین فضای کار اشتراکی بانوان در اصفهان است

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کتابخانه امیرقلی امینی به‌عنوان نخستین فضای کار اشتراکی بانوان در شهر اصفهان برای رشد و ترویج کتاب‌خوانی راه‌اندازی شد.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موقوفه‌ای به‌نام کتابخانه امیرقلی امینی واقع در خیابان کاشانی در مجاورت بیمارستان کاشانی، توسط مرحوم امیرقلی امینی و همسرش برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه امیرقلی امینی و همسرش در این کتابخانه به خاک سپرده شده‌اند، افزود: با توجه به اینکه کتابخانه امیرقلی امینی، سال‌ها در حوزه کتاب‌خوانی فعالیت داشته است از همین‌رو، در وقف‌‎نامه نیز ذکر شده است که این محل تنها برای حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استفاده شود.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به اینکه در منطقه یک، محل‌های کمی برای فعالیت بانوان وجود دارد، بازسازی کتابخانه امیرقلی امینی انجام شد و با شناسایی و ارزیابی به یک شکل قابل قبولی رسید و به تعدادی از مجموعه‌های بانوانه که در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی (حوزه نشر، پژوهش، ترویج کتاب‌خوانی) فعالیت داشتند، به صورت یک فضای کار اشتراکی واگذار شد.

وی با توجه به اینکه یکی از راهبردهای حل مسائل در جهان استفاده از فضای کار اشتراکی است، ادامه داد: کتابخانه امیرقلی امینی به عنوان یک فضای کار اشتراکی بانوان در حوزه کتاب و کتابخوانی در منطقه یک است که برای استفاده و تردد بانوان در شرایط مناسب قرار دارد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این کتابخانه امیرقلی امینی به عنوان اولین فضای کار اشتراکی در اصفهان است، بیان کرد: در حوزه صنایع خلاق، فضای کار اشتراکی وجود داشته است، اما کتابخانه امیرقلی امینی، نخستین فضای کار اشتراکی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در اصفهان است.

کلاهدوزان با بیان اینکه این فضای کار اشتراکی کتابخانه امیرقلی امینی هم‌زمان با میلاد حضرت زهرا (س) افتتاح شد، گفت: در این فضا افراد متخصص مشغول فعالیت هستند که امیدواریم این مجموعه با تعامل شهروندان به اهداف خود نزدیک شود و روزبه‌روز گسترش پیدا کند.

کد خبر 720204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.