تمرکز قلعه‌نویی روی لژیونرها است

کارشناس فوتبال کشور گفت: کادر فنی تیم فوتبال کشورمان در ترکیب اصلی خود از بازیکنان باتجربه استفاده کرد و تمرکز قلعه‌نویی روی لژیونرها است.

علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره دیدار ایران و فلسطین اظهار کرد: شاگردان قلعه‌نویی بازی را بسیار خوب شروع کردند. برابر چنین تیمی زود به گل رسیدن از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه این اتفاق رقم خورد. تیم ملی فوتبال کشورمان با تمام توان خود برابر فلسطین ظاهر شد، از نظر من قلعه‌نویی نباید تمام برنامه‌های خود را برای دیدارهای این‌چنینی پیاده کند؛ چراکه ایران قرار است در مراحل بالاتر حضور پیدا کند.

وی افزود: به‌طور کلی تقابل با فلسطین یک جدال تمرینی بسیار خوب در راستای آمادگی بیشتر برای رویارویی با تیم‌های بزرگ‌تر بود. تیم فوتبال کشورمان بازی خوبی از خود ارائه داد، اما فلسطین آن‌گونه‌ای نبود که بر اساس آن بتوانیم معیار تیم ملی را محک بزنیم؛ چراکه تقابل‌های دشوارتری را پیش‌رو داریم. باید دید شاگردان قلعه‌نویی در جدال‌های بزرگ‌تر چه عملکردی خواهند داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره ترکیب اصلی تیم‌ملی تصریح کرد: کادر فنی تیم فوتبال کشورمان در ترکیب اصلی خود از بازیکنان باتجربه استفاده کرد و تمرکز قلعه‌نویی روی لژیونرها است. با توجه به اینکه مسیری دشوار و طولانی در پیش داریم، امیدوارم توان جسمی بازیکنان حفظ شود تا در جدال‌های بزرگ با مشکل مواجه نشویم، چراکه میانگین سنی تیم ملی کمی بالا است و باید این موارد مهم را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: ایران در گروه C کار آسانی پیش‌رو دارد ؛ چراکه باید برابر تیم‌هایی صف‌آرایی کند که همیشه مقابل آن‌ها پیروز میدان بوده است. برای صعود کار دشواری نخواهیم داشت، اما نباید تمام برنامه‌های خود را در همین مرحله اجرا کنیم ، چراکه ایران جزو مدعیان است و تمام رقبای جدی از ابتدای کار تیم فوتبال کشورمان را آنالیز می‌کنند.

موسوی در تشریح سبک بازی ایران مقابل فلسطین یادآور شد: در جدال با فلسطین با سبک‌های مختلفی بازی کردیم زیرا رقیب ما آنچنان که باید و شاید از سطح بالایی برخوردار نبود. شاگردان قلعه‌نویی در این مسابقه حمله از وسط، نفوذ از کناره‌ها و ارسال‌های بلند را انجام دادند.

وی اضافه کرد: در مراحل مقدماتی نمی‌توان در خصوص کیفیت جام ملت‌های آسیا نظر داد و فکر می‌کنم از مرحله دوم باید درباره کیفیت این تورنمنت اظهار نظر کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به مسیر پیش‌روی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: تیم‌های مدعی برای حضور در بازی‌های جهانی و بین‌المللی سطح خود را ارتقا داده‌اند و باید برای موفقیت برابر آن‌ها تلاش کرد؛ به‌طور کلی باید دید شاگردان قلعه‌نویی مقابل مدعیان چگونه بازی خواهند کرد؛ چراکه بازیکنان تیم‌هایی همچون کره جنوبی در لیگ‌های معتبر اروپایی پا به توپ می‌شوند.

وی بیان کرد: به‌طور کلی یک بازی روحیه‌بخش و مطلوب را به نمایش گذاشتیم و امیدوارم در مراحل بالاتر نیز همین روند را ادامه دهیم.

به گزارش ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف فلسطین رفت و با نتیجه چهار بر یک حریف خود را از پیش‌ برداشت.

کد خبر 720113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.