۲۹۹ پروژه سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در روستاها اجرا شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای متقاضیان اشتغال‌زایی در راستای اجرای طرح توسعه منظومه‌های روستایی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از زنجان، رضا خواجه‌ای امروز _یکشنبه بیست و چهار دی_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در استان در حال انجام است، اظهار کرد: در طول دو سال گذشته، با هدف اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، ۲۹۹ پروژه سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در روستاها آغاز شده است.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی را راهکاری برای توسعه پایدار دانست و گفت: ۹۹۱ فرصت شغلی در روستاهای استان در راستای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از ایجاد ۳ شبکه (تعاونی گردشگری، تولید گیاهان دارویی و تولید فرش دستبافت) در راستای اجرای طرح منظومه‌های روستایی در سطح استان خبر داد و افزود: ۱۰ پروژه زیرساختی با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی اجرا شده است.

خواجه‌ای ادامه داد: در دو سال گذشته، ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای متقاضیان اشتغالزایی با اجرای این طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح موصوف با ارتقای شاخص اشتغال استان و جذب تسهیلات مورد نیاز از تبصره‌های قانونی، توسعه پایدار روستاها را به ارمغان خواهد آورد، تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستاییان و تثبیت جمعیت روستایی را از اهداف اصلی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: اجرای طرح توسعه منظومه روستایی موجب تعامل و هم‌افزایی هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه پایدار و هدفمند روستاها می‌شود.

کد خبر 719980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.