پیشنهاد شهرداری تهران بودجه ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی است

شهردار تهران از پیشنهاد بودجه ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری برای سال آینده خبر داد و گفت: بودجه حمل‌ونقل ۴۱ درصد و شهرسازی دو درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی امروز- یکشنبه بیست و چهارم دی‌ماه- در دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران، اظهار کرد: امروز ۱۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه می‌گذرد، همچنین حمایت آمریکا از این اتفاقات و حمله به یمن را محکوم می‌کنیم.

وی با قدردانی از شورای شهر برای فراهم کردن فرصتی برای ارائه لایحه بودجه شهرداری، افزود: دو نکته‌ای که دشمن هدف گذاری کرده است و در سال گذشته به دنبال بهره‌مندی از آن بوده؛ ایجاد اختلال و شرایطی بود که امید و ایمان مردم دستخوش تهاجم قرار بگیرد.

شهردار تهران ادامه داد: هدف برنامه از پیش طراحی شده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته این بود تا راهی را که در سخت‌ترین مواجهه با ما در بخش نرم و سخت از پیش نبردند، از طریق ناامید کردن مردم و رهزنی به ایمان مردم و قابلیت انسجام ملی کشور و تهاجم به بنیه‌های مردمی دنبال کنند.

زاکانی اضافه کرد: شورای دوره ششم و مدیریت شهری به دنبال این بود تا مسیری را دنبال کند که حرکت مزدورانه دشمن برای خالی کردن دل مردم از امید و ایمان را خنثی کند.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته تصمیم گرفتیم یک روز در هفته را پیش‌بینی کنیم تا پروژه‌های جدید و نیمه تمام را پیگیری کنیم و با عنوان پویش امید و افتخار امور را پیش ببریم.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه این پویش ناظر بر عملکرد و برنامه‌ها، اقداماتی را رقم می‌زند، تاکید کرد: تلاش شده است که هم شکاف و بی‌عدالتی بین شمال و جنوب شهر کاهش یابد و نیز عقب افتادگی‌های گذشته جبران شود و نهضت عمومی خدمت برای مردم صورت گیرد.

زاکانی تصریح کرد: رقابتی بین مناطق، سازمان‌ها و مجموعه‌های شهرداری شکل گرفته زیرا سعی کردیم مردم با مشارکت و همدلی با شهرداری همراه باشند که با اجرای طرح «من شهردارم»، یک پله بالاتر از مشارکت شکل گرفت.

وی گفت: تلاش کردیم پروژه‌ها را شفاف پیش ببریم تا نگاه به شورا و مدیریت شهری نگاهی از منظر خدمت صادقانه، پیگیرانه و عالمانه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باشد، و کم کاری‌های گذشته با این نگاه جبران شود و در همین راستا برنامه ریزی دقیق و فکورانه برای استمرار موضوع صورت گرفت.

۶ همت هزینه اتمام پروژه‌های بر زمین مانده گذشته

شهردار تهران با بیان اینکه ۳۲۸.۲ همت ارزش مالی کل این ۹۰ پروژه است، اضافه کرد: ۷۷.۲ همت از این اعتبارات به غیر از مسکن است، این ۹۰ پروژه در ۸۲۰ نقطه دنبال شده و این افتخاری برای شهرداری به سبب خدمت به مردم است.

زاکانی افزود: ۶ همت از این رقم به پروژه‌های پیش از مدیریت شهری دوره ششم تا شهریورماه سال ۱۴۰۰ مربوط بود و مابقی به دوره جدید اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه این اقدامات بدون حمایت شورا و مسئولان کشور انجام نمی‌شد، تصریح کرد: بدون کمک مردم قدم از قدم نمی‌توان برداشت، اما توانستیم این گام بزرگ را برداریم تا ایده‌های بزرگ‌تری برای شهر دنبال کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه میراث دار گذشته‌ای تلخ و شیرین هستیم، افزود: برای شناخت گذشته و حرکت در مسیر اصلاح، مسئولیت‌های خطیر و بزرگی داریم زیرا منتخب مردم، و به عنوان رکن چهارم قانون اساسی باید برای آبادانی شهر تلاش کنیم.

زاکانی با بیان اینکه کاستی‌هایی در اجرای قوانین دیده می‌شود، اضافه کرد: ماده ۱۰۰ جایگاهی برای شهرداری در نظر گرفته است، اما به هیچ وجه در آن جایگاه قرار نداریم.

وی افزود: اجرای درست قانون اساسی سبب خواهد شد با مشارکت مردم، نظام اسلامی نیم‌بندی که مد مقام معظم رهبری است را کامل کنیم. دستاوردها در تهران برای کل کشور الگو می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه نوع نگاه به کلانشهر تهران برای رهبر فرزانه انقلاب بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: اهمیت تهران فراتر از یک کلانشهر است زیرا نماد آبادانی و سبک زندگی در کشور است.

وی ادامه داد: تهران به عنوان یک کل از تمام اجزا، اقوام، ادیان تشکیل شده و پایتخت جمهوری اسلامی است بنابراین طبق فرموده مقام معظم رهبری تهران الگو و خط دهنده به شهرهای سراسر کشور نیز است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه از شهرداری انتظار است تا کارهای نیمه تمام انجام شود، گفت: گلایه‌ای از صدا و سیما داشتم که چرا به تهران نمی‌پردازید زیرا این گونه نیست که اگر تهران آباد شود از سراسر کشور به تهران مهاجرت کنند اما آنچه در پایتخت انجام می‌شود برای شهرهای دیگر می‌تواند الگوسازی شود.

زاکانی با تأکید بر اینکه از صدا و سیما درخواست داریم تا اتفاقات بزرگ در شهر تهران را رسانه‌ای کند، تاکید کرد: خاصیت و اقتضای تهران این است که دستاوردهای شهرداری می‌تواند الگو می‌شود، مجاهدت ما آثار جریانی بر کشور دارد و اگر فکری داشته باشیم تسری پیدا خواهد کرد، همه جای ایران سرای ما است، اما تهران خاصیت ویژه‌ای دارد که باید مورد عنایت مسئولان قرار بگیرد.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از شورا و شهرداری، گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارد که هویت و معماری شهر باید بر اساس الگوی معماری ایرانی-اسلامی باشد بنابراین می‌توانیم معماری را سنتی، دلنواز و آرامش بخش کنیم و از سویی دیگر نگاه حداکثری داشته باشیم.

کد خبر 719951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.