وضعیت جاده‌ های آذربایجان‌ شرقی امروز یکشنبه ۲۴ دی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی آخرین وضعیت تردد در جاده‌ های این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اورجعلی علیزاده ظهر امروز - یکشنبه بیست و چهارم دی - در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش سنگین برف و کولاک موجب بروز ترافیک سنگین در برخی راه‌های استان و بسته شدن راه ۳۰۰ روستا شده است.

وی با اشاره به ضرورت بستن زنجیر چرخ برای تردد در راه‌های کوهستانی و برفگیر استان، افزود: در زمان کنونی تردد در راه‌های روستایی اهر، کلیبر، ورزقان، هوراند، مرند، جلفا، بستان آباد، هشترود و مراغه با مشکل مواجه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با وجود بارش سنگین برف، تمامی راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان باز و تردد در آنها در جریان است اما با توجه به ادامه بارش برف، وجود کولاک و لغزنده بودن جاده‌ها به خصوص در آزادراه تبریز- زنجان و مناطق کوهستانی، مسافران و رانندگان از تردد غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند.

علیزاده با بیان اینکه با تلاش شب گذشته راهداران از مسدود شدن راه‌های ارتباطی استان جلوگیری شد، تاکید کرد: در عملیات راهداری زمستانی روز گذشته و بامداد امروز گروه‌های راهداری استان هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر- باند از راه‌های استان را با استفاده از یک هزار و ۹۲۵ تن مخلوط شن و نمک، برف‌روبی و نمک و شن‌پاشی کردند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان برف‌روبی در راه‌های ارتباطی آزادراه تبریز- زنجان، مرند، هشترود، ورزقان، اهر، چاراویماق، جلفا، بستان آباد و هوراند انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک در شمال شرق و جنوب استان، راه تعدادی از روستاهای این مناطق بسته شده است که با اتمام برف‌روبی محورهای شریانی و اصلی استان، نسبت به بازگشایی این راه‌ها اقدام خواهد شد.

علیزاده از روستاییان این مناطق خواست، امروز از تردد در مسیرهای روستایی اجتناب کنند تا عملیات بازگشایی از سوی راهداران در سریع‌ترین زمان انجام شود.

وی با اعلام اینکه شب گذشته و بامداد امروز راهداران به ۲۳۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند، گفت: با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، امروز بارش برف و باران و کولاک در مناطقی از استان ادامه خواهد داشت بنابراین رانندگان و ترددکنندگان جاده‌ها موارد ایمنی را در رانندگی رعایت کنند و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

کد خبر 719907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.