ترکیب احتمالی ایران برای دیدار با فلسطین

تیم ملی ایران در حالی جام ملت​‌های آسیا را با جدال با فلسطین آغاز می​‌کند که کاملاً آماده نخستین دیدار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور نخست گروه C جام ملت‌های آسیا، امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ از ساعت ۲۱ تیم‌های ایران و فلسطین به مصاف یکدیگر می‌روند. تیم ملی ایران که با سرمربی‌گری امیر قلعه‌نویی به این مسابقات آمده است، به نظر کاملاً مهیای اولین جدال خود برابر فلسطین است و با توجه به اینکه تیم مصدوم و محرومی ندارد، دست سرمربی برای انتخاب ترکیب اصلی به‌طور کامل باز است.

بیشتر بخوانید: پخش زنده بازی ایران و فلسطین + شبکه ۳ و سایت آنتن

چالش انتخاب زوج قلب دفاع

برخلاف پست دروازه‌بان که با حضور بیرانوند به‌راحتی قابل حدس است، پیش‌بینی زوج قلب دفاعی ایران کمی چالش‌برانگیز است. امیر قلعه‌نویی در دیدارهای اخیر از بین شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیدمجید حسینی در هر بازی دو نفر را به عنوان مدافعان وسط ترکیب اصلی تیمش انتخاب کرده است، اما به نظر می‌رسد برای دیدار با فلسطین شانس بازی کنعانی‌زادگان و حسینی بیشتر باشد. در سمت چپ خط دفاعی از بین میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی به نظر می‌رسد کاپیتان تیم ملی یعنی حاج‌صفی در ترکیب اصلی قرار گیرد و در سمت راست نیز این رامین رضائیان است که در صورت رفع کامل مصدومیت به ترکیب اصلی می‌رسد، هرچند اگر او مهیای بازی نباشد صادق محرمی جانشین او خواهد شد.

خط هافبک با رهبری قدوس

خط هافبک چهارنفره تیم ملی ایران با توجه به بازی‌های اخیر با سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و محمد محبی شکل می‌گیرد. عزت‌اللهی به عنوان هافبک دفاعی به کار گرفته می‌شود و جلوتر از او سامان قدوس نقش طرح حملات ایران را بر عهده دارد. در چپ و راست نیز به ترتیب محمد محبی و علیرضا جهانبخش بازی خواهند کرد. مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و مهدی قایدی نیز به عنوان وینگرهای ذخیره شاید شانس بازی در نیمه دوم برابر فلسطین را پیدا کنند.

شهریار به ترکیب اصلی می‌رسد؟

با توجه به دیر اضافه شدن سردار آزمون به اردوی تیم ملی، این شانس برای شهریار مغانلو وجود دارد که در کنار طارمی دو مهاجم ایران در ترکیب اصلی باشند. به غیر از مغانلو، رضا اسدی نیز دیگر سپاهانی است که می‌تواند جانشین آزمون شود. هرچند اگر قلعه‌نویی تشخیص دهد، از آزمون و طارمی از همین بازی اول در ترکیب اصلی تیم ملی استفاده خواهد کرد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر فلسطین

علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضائیان (صادق محرمی)، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو (سردار آزمون)

کد خبر 719780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.