جذب  ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تقویت حمل و نقل شهری

شهردار همدان از تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تقویت حمل و نقل عمومی شهر همدان با موافقت وزیر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سید مسعود حسینی امروز- شنبه بیست و سوم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه اهمیت حمل و نقل، یکی از الزامات و ردیف‌هایی که در بودجه شهرداری دیده شده استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر و کشور در جهت تأمین منابع مالی در حوزه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه تأمین منابع مالی برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است، اضافه کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان، تیرماه امسال ۱۲ دستگاه اتوبوس به حوزه حمل و نقل شهری اضافه شد.

شهردار همدان با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس هشت میلیارد تومان است و باید با کمک یارانه دولتی فقط می‌توانیم نسبت به نوسازی حوزه حمل و نقل اقدام کنیم، افزود: طبق "بند د تبصره ۵ قانون" بودجه کشور در خصوص استفاده از اوراق مشارکت، شهرداری‌ها می‌توانند از این ظرفیت برای توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

حسینی اضافه کرد: با پیگیری‌های استاندار و شورای اسلامی شهر همدان، پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اسلامی توسط وزیر کشور در جهت تقویت حمل و نقل عمومی شهر همدان مصوب شده است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن را شهرداری همدان ضمانت کرده و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت ضمانت شده است.

وی افزود: تلاش داریم تا پایان امسال با ارائه تضمین‌های لازم و وثیقه‌های بانک مرکزی در جهت جذب منابع مالی اقدام کنیم.

شهردار همدان با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری همدان ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شده است، افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه بازآفرینی سازمان عمران جذب شد، امید می‌رود با جذب این منابع مالی گام‌های مؤثری در راستای توسعه شهر همدان انجام دهیم.

کد خبر 719778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.