برف و باران در راه آسمان اصفهان / سردترین دما در فرودگاه این شهر ثبت شد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه ناپایدار بارش باران پراکنده و برف، وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج متناوب تا اواسط هفته از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران به ویژه در غرب و تا حدی جنوب با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در برخی نواحی طوفان لحظه‌ای و احتمال گردوخاک طی فردا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه ناپایدار بارش برف و وزش باد شدید در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز آغاز و تا پایان روز دوشنبه بیست‌وپنجم دی با بارش پراکنده برف، وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید همراه است.

وی با بیان اینکه بارش برف طی فردا در فریدونشهر، بویین میاندشت و مناطق همجوار با استان لرستان و چهارمحال بختیاری پیش‌بینی شده است، گفت: فردا وزش باد در بیشتر مناطق استان به ویژه نائین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، سمیرم، زرین‌شهر، مبارکه، فریدونشهر، خوانسار، مورچه خورت، میمه، گلپایگان، داران، بویین میاندشت، چادگان، اصفهان، شرق اصفهان، اردستان، نطنز، انارک، دولت‌آباد، دهق، نجف‌آباد و کبوترآباد مورد انتظار است.

آقایی درباره فعالیت سامانه مذکور طی روز دوشنبه در شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، دهاقان، زرین‌شهر، مبارکه، گلپایگان، خوانسار، چادگان و فریدونشهر پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به ویژه ساعات بعدازظهر، کاهش دید به واسطه گردوخاک، در مناطق بارشی لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد از مخاطرات این سامانه است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید، ممنوعیت توقف در زیر درختان توصیه می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و فرودگاه اصفهان با دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 719673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.