انتقال آب از سد گیوی به مناطق دیگر استان اردبیل کذب است

استاندار اردبیل گفت: سد گیوی محور اصلی توسعه کشاورزی شهرستان کوثر است و انتقال آب از این سد به مناطق دیگر استان کذب محض بوده است و اهالی شهرستان کوثر اطمینان خاطر داشته باشند که هیچ طرحی در این زمینه برنامه‌ریزی و اجرا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز شنبه _بیست‌وسوم دی_ در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان کوثر اظهار کرد:
با توجه به مطرح شدن برخی شایعات مبنی بر انتقال آب از سد گیوی به برخی نقاط استان اردبیل، به مردم شهرستان کوثر اطمینان خاطر می‌دهم که هیچ‌گونه عملیات انتقال آب از سد گیوی به سایر مناطق استان اردبیل انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سد گیوی به‌عنوان محور اصلی توسعه کشاورزی شهرستان کوثر برنامه‌ریزی شده است، افزود: برای سد گیوی پس از سفر اول رئیس‌جمهور به استان اردبیل در دولت سیزدهم، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و با توجه به پایان اجرای بدنه سد و آب‌گیری انجام‌شده، عملیات شبکه طی چند هفته آینده آغاز می‌شود و در همین راستا اجرای خط انتقال این سد در دستور کار خواهد بود.

مجتمع آب‌رسانی کوثر برای آب‌رسانی به روستاها اجرا خواهد شد

استاندار اردبیل بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر ۹۹ روستای شهرستان کوثر از نعمت آب لوله‌کشی محروم هستند که برای رفع این محرومیت، عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی کوثر در دستور کار بوده و اقدامات لازم جهت تخصیص اعتبارات از منابع ردیف ملی انجام شده است و عملیات اجرایی این پروژه سال آینده آغاز خواهد شد.

عاملی تصریح کرد: امروز پروژه آب‌رسانی به روستای چالگرود با جمعیت بیش از ۵۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید و آب‌رسانی به هفت روستای شهرستان کوثر در دست اجرا بوده است که برخی از پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۹۰ درصد دارند و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته عملیات بهسازی ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان کوثر آغاز شد که ۶۱ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و ۴۹ کیلومتر باقی‌مانده در حال اجرا است.

تخصیص اعتبار ملی برای رفع تنش آبی ۸ شهر استان اردبیل در دست اقدام است

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر هشت شهر استان اردبیل دچار تنش آبی است که با توجه به شرایط چند سال اخیر، تأمین آب شرب در اولویت اصلی قرار دارد و بر این اساس تخصیص اعتبارات ردیف ملی برای طرح جامع آب‌رسانی استان اردبیل که نیازهای شاخص پنج دهه آینده را تأمین خواهد کرد، در دست اقدام است.

کد خبر 719598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.