وجود بیش از ۱۹۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری در همدان

مدیر روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۹۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری در همدان وجود دارد.

محسن جان‌جان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همدان با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده همدان در حوزه گردشگری، اظهار کرد: همدان در حوزه گردشگری حرف نخست را در کشور می‌زند، زیرا در دوران پیش از تاریخ اسلام، و هم در دوران تاریخ اسلام، آثار بسیار ارزشمندی در استان وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۹۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری در همدان وجود دارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: بناهایی همچون ارگ نوشیجان و تپه هگمتانه همدان جزو ارزشمندترین بناهای تاریخی کشور محسوب می‌شود.

جان‌جان شرط پیشگام بودن همدان در حوزه گردشگری را معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده گردشگری دانست و تاکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری همدان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست غارعلیصدر، کتیبه‌های گنجنامه و ارگ نوشیجان است که جزو ظرفیت‌های شناخته شده است.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده استان، اضافه کرد: از دستگاه‌هایی که که برای ثبت جهانی هگمتانه اقدامات لازم را انجام دادند قدردانی می‌کنم.

مدیر روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تصریح کرد: از حدود دو سه سال پیش تصمیم بر ثبت شهر باستانی هگمتانه در سازمان ملل متحد گرفتیم؛ بنابراین پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به مساحت ۷۰ هکتار در سازمان تشکیل شد و و مورد موافقت سازمان قرار گرفت.

جان‌جان گفت: ساماندهی بازار، ساماندهی میدان مرکزی شهر، محوطه هگمتانه و جداره‌سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان با حمایت‌های استانداری و با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان انجام شد.

وی افزود: مرمت ۳۰ بنای تاریخی در راستای ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان بسیار ارزشمند بود که با موافقت نمایندگان یونسکو انجام شد.

کد خبر 719594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.