به‌روزرسانی مطالعات خاک‌شناسی ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از به‌روزرسانی مطالعات خاک‌شناسی ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از به‌روزرسانی طرح و مطالعات ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار کرد: این مطالعات که در سال‌ها قبل انجام شده، به صورت اجمالی و نیمه‌تفصیلی بوده که با ایجاد دفتر امور خاک در این مدیریت برنامه‌ریزی لازم انجام شده است تا سطح مطالعات به مطالعات تفصیلی ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر واحد خاک کشاورزی در استان قزوین= افزود: هدف از تشکیل و ایجاد این دفتر پیگیری قوانین و مقررات در حوزه امور خاک کشاورزی و عملیاتی کردن آن‌ها مثل قانون حفاظت خاک و خط مشی‌های مدیریت پایدار خاک‌های کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی لازم انجام مطالعات خاک‌شناسی و نقشه‌های مدیریت‌پذیری صورت می‌گیرد که با تهیه این نقشه‌ها نوع کاربری اراضی به‌طور دقیق مشخص می‌شود.

عطایی تصریح کرد: آموزش کشاورزان در زمینه حفاظت خاک و مدیریت و بهره‌برداری پایدار از خاک‌ها، انجام پایش خاک‌های استان، پیشگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، پیگیری برنامه تقویت ماده آلی و افزایش حاصلخیزی و کاهش فرسایش و کنترل شوری و قلیایی خاک و توسعه کشاورزی پایدار از مهم‌ترین مزایای ایجاد این دفتر است.

وی گفت: استفاده از فناوری جدید در حوزه مدیریت امور خاک کشاورزی و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در خاک‌های کشاورزی نیز از دیگر اولویت‌های این دفتر است.

کد خبر 719581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.