تقویت مدارس سمپاد، ذخیره‌ای برای پیشرفت و توسعه آینده کشور است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: تربیت استعدادهای درخشان دانش آموزی و تقویت مدارس سمپاد، ذخیره‌ای برای پیشرفت و توسعه آینده کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، الهام یاوری امروز _شنبه بیست و سوم دی_ در دیدار با مدیران مدارس استعدادهای درخشان در کاشان اظهار کرد: مدارس سمپاد به جهات مختلف مدارس ویژه‌ای به شمار می‌روند و دانش آموزان این مدارس نقش آفرینی جدی در آینده کشور دارند.
وی افزود: هرچقدر ما بتوانیم از لحاظ فرهنگی و همچنین توانمندی جسمی و سلامت روحی و روانی این دانش‌آموزان کار کنیم ذخیره‌ای برای آینده کشور ایجاد کرده‌ایم.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه با تاکید بر تقویت مدارس سمپاد گفت: وقتی این مدارس تقویت شوند، بقیه بدنه آموزش و پرورش هم به سمت جلو حرکت می‌کند چرا که برنامه‌های سمپاد فقط مختص این مدارس نیست و در بقیه بخش‌ها نیز این خدمات ارائه می‌شود.
یاوری اضافه کرد: همچنین معلمانی که در مدارس سمپاد و سایر مدارس تدریس می‌کنند و به نوعی مشترک این مدارس هستند این فرهنگ را جابجا می‌کنند و منجر به تلاش بیشتر سایر دانش‌آموزان شده و اعتماد بنفس آنان نیز بالا می‌رود؛ در واقع این دانش‌آموزان موتور محرکه بقیه دانش‌آموزان هستند.
وی با اشاره به نقش بسیار مهم اردوهای راهیان پیشرفت نورانی در ایجاد اعتماد به نفس ملی در نوجوانان و جوانان این مرز و بوم تصریح کرد: شاید جوانان و نوجوانان ما تصور کنند که این رشد و پیشرفت‌های گوناگون ملی توسط انسان‌های خاص و متمایزی ایجاد شده است، اما ما تلاش می‌کنیم که به آنها بگوییم این اندیشمندان و دانشمندان جوانانی از جنس خود ما و مانند ما هستند که تصمیم گرفته‌اند برای کشورشان مفید باشند و آن را در زمینه‌های مختلف پیشرفت دهند.

هدف اردوهای راهیان پیشرفت، امیدآفرینی و هویت بخشی به دانش آموزان است

احسان صنعتکار نیز در این دیدار اظهار کرد: هدف از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، امیدآفرینی و هویت بخشی به دانش آموزان است زیرا دانش آموزان بیش از هر چیز دیگری امروز نیازمند این دو گزاره هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان عنوان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت به میزبانی اداره استعدادهای درخشان اصفهان از تابستان سال جاری برای دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور در حال برگزاری است و نشست رؤسای ادارات استعدادهای درخشان استان‌ها با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور همزمان با این برنامه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کد خبر 719551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.